Dobrze dobrana reklama to sama przyjemność, ubarwia stronę i pozwala serwisowi się utrzymywać. Między innymi z tego założenia wychodzimy w benchmark.pl i jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy oglądają emitowane przez nas reklamy.
Są jednak witryny, które na pierwszy plan stawiają sobie
Firma IAB Polska zaapelowała do przedstawicieli internetowych agencji reklamowych o wprowadzenie jednolitych kryteriów emisji reklam. Chodzi przede wszystkim o intuicyjny, łatwy do kliknięcia krzyżyk zamykający wyskakującą reklamę. Napis "zamknij" powinien być stworzony czcionką o minimalnym rozmiarze 12 px, a "krzyżyk" powinien być wielkości min. 14x14 px.
Jeśli zaś chodzi o reklamy dźwiękowe - ich długość nie powinna przekraczać 30 sekund (co jest istotne z punktu widzenia użytkowników, którzy muszą liczyć się z limitami transferu), każda z nich obowiązkowo powinna zawierać przycisk pauzy oraz wyłączenia głosu. Przy czym głos ten najpierw internauta powinien sobie włączyć - jeżeli poczuje się zainteresowany obrazem.
IAB reguluje także nazewnictwo bannerów reklamowych (np. skyscraper i billboard), ich wagę oraz rozmiary. Przy czym nowe zasady emisji reklam powinny zostać wprowadzone do września 2010 roku, a w chwili obecnej trwać będzie tzw. okres przejściowy.
Źródło: Dziennik Internautów via Wykop.pl
Komentarze
38Mam nadzieję, że dojdzie to do skutku.
Cieszy mnie również, że benchmark.pl dodaje reklamy w takiej formie i ilości, że spokojnie mogłem dodać wyjątek do Adblocka (jako jeden z naprawdę niewielu). Nie można by tak na każdej stronie ?!
JAk wyskakuje banner to klikam prawym i wybieram zablokuj zawartosc i klikam na bannerze i po sprawie.
Wszystko wbudowane w przegladarke.
Ale fakt, jeśli te ustanowienia staną się powszechne to będzie bardzo duży plus!