Dobrze dobrana reklama to sama przyjemność, ubarwia stronę i pozwala serwisowi się utrzymywać. Między innymi z tego założenia wychodzimy w benchmark.pl i jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy oglądają emitowane przez nas reklamy.
Są jednak witryny, które na pierwszy plan stawiają sobie dochód, nie bacząc na to jak bardzo czasem te reklamy są niewygodne dla ich użytkowników. Swego czasu prawdziwą falę popularności przeżywały reklamy głosowe, często bez uregulowanej głośności, które atakowały i "krzyczały" do użytkownika swoją treścią.
Firma IAB Polska zaapelowała do przedstawicieli internetowych agencji reklamowych o wprowadzenie jednolitych kryteriów emisji reklam. Chodzi przede wszystkim o intuicyjny, łatwy do kliknięcia krzyżyk zamykający wyskakującą reklamę. Napis "zamknij" powinien być stworzony czcionką o minimalnym rozmiarze 12 px, a "krzyżyk" powinien być wielkości min. 14x14 px.
Jeśli zaś chodzi o reklamy dźwiękowe - ich długość nie powinna przekraczać 30 sekund (co jest istotne z punktu widzenia użytkowników, którzy muszą liczyć się z limitami transferu), każda z nich obowiązkowo powinna zawierać przycisk pauzy oraz wyłączenia głosu. Przy czym głos ten najpierw internauta powinien sobie włączyć - jeżeli poczuje się zainteresowany obrazem.
IAB reguluje także nazewnictwo bannerów reklamowych (np. skyscraper i billboard), ich wagę oraz rozmiary. Przy czym nowe zasady emisji reklam powinny zostać wprowadzone do września 2010 roku, a w chwili obecnej trwać będzie tzw. okres przejściowy.
Źródło: Dziennik Internautów via Wykop.pl
Komentarze
38Mam nadzieję, że dojdzie to do skutku.
Cieszy mnie również, że benchmark.pl dodaje reklamy w takiej formie i ilości, że spokojnie mogłem dodać wyjątek do Adblocka (jako jeden z naprawdę niewielu). Nie można by tak na każdej stronie ?!
JAk wyskakuje banner to klikam prawym i wybieram zablokuj zawartosc i klikam na bannerze i po sprawie.
Wszystko wbudowane w przegladarke.
Ale fakt, jeśli te ustanowienia staną się powszechne to będzie bardzo duży plus!