Lucid Logix Virtu MPV dla graczy
Jeden z pracowników firmy Gigabyte, zapowiedział, iż do wybranych jej płyt głównych, będzie dołączane oprogramowanie Virtu MPV firmy Lucid Logix.
Firma Lucid zapewniła sobie rozgłos głównie dzięki, stworzeniu układu Hydra 200, montowanego w płytach głównych różnych producentów, dzięki któremu możliwa była wspólna praca a zarazem łączenie mocy obliczeniowej kart graficznych pochodzących od różnych producentów (AMD i NVIDIA) czy też skrajnie różniących się od siebie modeli. Choć początkowo wspomniana technologia cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w ostatnich miesiącach, nieco o niej ucichło, być może z powodu pewnych istotnych problemów i niedociągnięć albo z powodu prac nad nową technologią.
Lucid Logix ostatnimi czasy opracowała również, technologię umożliwiającą przełączanie pracy w "locie" pomiędzy zintegrowanym układem graficznym, a dedykowaną kartą. Jak się okazuje na bazie tej technologii powstała następna, otóż zwie się ona Virtu MVP.
Za jej pomocą zarówno w komputerze przenośnym jak i stacjonarnym bez problemu dokonamy przełączenia w "locie" zintegrowanego w płycie lub procesorze układu GPU, na dedykowaną kartę graficzną. Oczywiście to nie wszystkie nowości jakie inżynierowie firmy nam zaserwowali.
Dodatkowo, użytkownik za pomocą specjalnej aplikacji będzie mógł określić jakie aplikacje będą wykorzystywały moc obliczeniową zintegrowanego układu graficznego, a jakie dedykowanej karty graficznej. Dzięki temu można zdefiniować specjalne profile, dzięki którym możliwa będzie znacząca redukcja poboru energii elektrycznej, czy też określenie zadań, w których szybszy jest dany układ np. funkcja QuickSync w układach HD Graphic.
Kolejną atrakcją ma być funkcja Virtual VSync, znana z wielu gier. Tym razem mamy jednak do czynienia z autorską technologią przygotowaną na bazie VSync, która pozwoli zmniejszyć zjawisko tak zwanego tearingu, objawiającego się deformacją (przesunięciem) obrazu w przypadku gdy karta graficzna generuje większą ilość klatek na sekundę, niż pozwala na to monitor. Technologia ta ma również jednocześnie pozwolić karcie graficznej na osiągniecie pełni swoich możliwości, bez zniekształceń w obrazie.
Ostatnią z nowości jest funkcja HyperFormance, pozwalająca przyspieszyć czas reakcji gier na polecenia kontrolerów (klawiatura, mysz itp.). Technologia ma usuwać z renderowania grafiki, zbędne elementy, a to przełoży się na szybsze wygenerowania klatki obrazu, którą zastąpi następna uwzględniająca już reakcję z kontrolera. Możemy więc spodziewać się nie tyle co szybszej reakcji gry na sygnały z kontrolerów ale również na większą płynność rozgrywki.
Choć brzmi to trochę nierealistycznie, to jednak trzeba przyznać, iż firma Lucid nie zwykła rzucać słów na wiatr, wiec możliwe, iż już niedługo "nawiedzi" nas mała rewolucja. Jednak jak to będzie w rzeczywistości, przekonamy się jak zwykle na własnej skórze w bliskiej przyszłości.
Więcej o firmie Lucid Logix:
- Testy Lucid Virtu
- Pliki: MSI Big Bang Fuzion - Lucid Hydra 200
- Sapphire przygotowuje płytę z Lucid Hydra
- Lucid Hydra 200 w akcji już za miesiąc?
- Hydra vs SLI i AMD vs Intel. Możliwości Hydry na dzień dzisiejszy
Źródło: Gigabyte Tech Daily, pctuning.tyde, lucidlogix
Komentarze
20Ciekawi mnie tylko jak to będzie działać w rzeczywistości/praktyce...
Interesujące, ciekawe jak to się będzie sprawdzać w praktyce.
Co do HyperFormance to pomysł ciekawy, ale dla graczy bardziej przydałoby się jakieś cudo do zredukowania mikro-przycięć w konfiguracjach SLI/CF. Może kiedyś tym się zainteresują... trzymam kciuki. :)