Podróże samochodem i szeroko pojęty tzw. van life to w ostatnim czasie wyjątkowo popularna forma spędzania czasu - a dla wielu również pomysł na życie. Mercedes ewidentnie wie, jakie potrzeby mają klienci i kusi zapowiedzią elektrycznego EQT Marco Polo.
Van life w wersji „eko”
Świat motoryzacji jest od lat bombardowany ekologicznymi rozwiązaniami. Elektryczne silniki zaczęły już pojawiać się nawet w samolotach, a zatem nie dziwi, że „eko-napęd” wkracza w kategorię samochodów dla podróżników.
Na pojawienie się elektrycznych mini-kamperów nie musieliśmy dużo czekać. Wszak do tej pory były one napędzane głównie olejem napędowym (niekiedy benzyną), a to w dzisiejszych czasach żaden powód do przechwałek wśród producentów. Dlatego też Mercedes informuje o pracy nad całkowicie elektrycznym mikro-vanem dla podróżników.
Mercedes EQT Marco Polo wkrótce zostanie zaprezentowany
W portfolio Mercedes-Benz ostatnio wiele się dzieje. Elektryczna G-Klasa już niedługo wyjedzie na ulice, kilka miesięcy temu pojawił się van EQV na prąd - a teraz dowiadujemy się o premierze modelu EQT w wersji Marco Polo. Ten wariant doskonale znają fani podróżowania samochodami.
Dziś Mercedes dość enigmatycznie mówi o EQT Marco Polo. Na grafice promującej większy model EQV Marco Polo znalazła się tabliczka z napisem „Zarezerwowano dla Concept EQT Marco Polo” i jedyne, co wiemy o premierze - to tyle, że nastąpi 2 grudnia 2022 roku.
To może być hit sprzedażowy. Elektryczny, komfortowy i być może tani
O tym, jak rozpowszechnił się tzw. van life można przekonać się obserwując ogłoszenia sprzedaży dużych i małych kamperów na najpopularniejszych portalach sprzedażowych. Ich ceny w ciągu ostatnich lat drastycznie wzrastają, a dostępność jest wyjątkowo niska.
Coraz więcej ludzi chce podróżować samochodem i cieszyć się wolnością zza kierownicy. Mercedes EQT Marco Polo ma natomiast łączyć wszystko to, czego oczekują dzisiejsi klienci: elektryczny napęd, wygodne wnętrze (z wbudowanym łóżkiem) oraz stosunkowo niską cenę w porównaniu z większym EQV Marco Polo.
Koncepcyjny Mercedes-Benz EQT. Czy podobnie będzie wyglądać wariant Marco Polo? (Źródło: Mercedes)
Specyfikację techniczną mikro-kampera poznamy już wkrótce. Można jednak spodziewać się, że „wyprawowy” EQT zostanie wyposażony w baterię o pojemności ok. 50 kWh pozwalającą osiągnąć ok. 300 km realnego zasięgu.
Jak myślicie, Mercedes będzie mógł pochwalić się ogromnym zainteresowaniem po premierze nowego EQT? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: InsideEVs
Komentarze
11Zasięg 300 km, chyba autor coś źle przeczytał. 3 000, to byłby dobry zasięg, a camper jako duży samochód spokojnie pomieści baterie.
Wtedy kosztować będzie milion, ale to dla bogatszych nacji. Szwajcarzy uwielbiają kampery i wypoczynek daleko od domu, ale ich akurat stać. Może nie każdego robotnika.
"Regarding the EQT’s specs, Mercedes has not shared much. However, since it will basically be the same vehicle as the Renault Kangoo E-Tech electric van, we expect it to have the same 45 kWh battery pack that will give it a WLTP range of around 186 miles (300 km) on one charge."