Xbox Series X/S zaoferują lepszą płynność animacji - Microsoft potwierdza wsparcie dla ważnej funkcji
AMD FidelityFX Super Resolution to jedna z tych technologii, która może zrewolucjonizować tworzenie gier komputerowych, i to nie tylko na komputery PC, ale także na konsole.
FidelityFX Super Resolution (FSR) to otwarta technika skalowania obrazu, która pozwala przyspieszyć płynność działania gier. Przewidziano tutaj kilka trybów działania, które różnią się jakością wyświetlanej animacji i obciążeniem grafiki (i w efekcie płynnością animacji).
W odróżnieniu od konkurencyjnego rozwiązania Nvidia DLSS, technologia nie wymaga jednostek obliczeniowych wspomagających uczenie maszynowe. W takiej sytuacji możliwe jest zaoferowanie szerszego wsparcia – będzie ona obsługiwana nie tylko przez karty graficzne Radeon (w tym starsze modele Radeon RX 400), ale także przez konkurencyjne modele GeForce. Mało tego! FSR pojawi się także w grach na Xbox Series X i S.
Xbox Series X i S z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution
Redakcja IGN potwierdziła u jednego z przedstawicieli Microsoftu, że technologia AMD FidelityFX Super Resolution będzie działać także na konsolach Xbox Series X i Xbox Series S.
W Xbox jesteśmy podekscytowani potencjałem technologii AMD FidelityFX Super Resolution jako kolejnej świetnej metody dla programistów na zwiększenie liczby klatek na sekundę i rozdzielczości. Wkrótce będziemy mieli więcej do przekazania na ten temat.
Informacja nie powinna być dla nas specjalnym zaskoczeniem, bo nowe konsole Microsoftu korzystają z układu graficznego o zbliżonej budowie do kart graficznych Radeon RX 6000. Niedawno dodano też obsługę rozszerzeń FidelityFX w platformach deweloperskich Xbox Series X/S.
Wprowadzenie FSR może być kluczowym rozwiązaniem dla deweloperów tworzących gry (szczególnie na model Xbox Series S, który oferuje słabszą specyfikację, więc każdy sposób na poprawę płynności będzie na wagę złota). Więcej szczegółów o technologii AMD mamy poznać 22 czerwca.
Źródło: AMD, IGN
Komentarze
9a nie 6000 - posiadają przecież AMD RDNA 2 (obsługa ray tracing nie wszła w modelach 5000)