Godny zarobek "Notcha"
Dwa tygodnie temu pisaliśmy m.in. o tym, że zarejestrowanych fanów przeboju Markusa Perssona jest już blisko 24 miliony - w wiadomości pt. Minecraft: kolejny rekord gry Markusa Perssona. Tymczasem pojawiły się nowe wieści o przebojowym świecie z klocków. Okazuje się, że Minecraft przyniósł już 80 milionów dolarów przychodu. I będzie więcej. „Notch” na pewno się cieszy.
Powyższa suma dotyczy przychodu wyłącznie z ostatnich 15 miesięcy. Jak na grę „zrobioną w garażu” sukces Minecrafta jest niebotyczny. Okazuje się, ze dobry pomysł wciąż jest w cenie.
Dodajmy że aktualnie liczba zarejestrowanych osób dobija do 25 milionów, natomiast ilość zakupionych egzemplarzy wynosi niemal 5.4 miliona. Warto również przypomnieć ostatni sukces wersji kieszonkowej gry - Minecraft: Pocket Edition - sprzedano milion kopii gry. Powyższe statystyki niedługo ponownie zwyżkują, a to za sprawą wersji na konsole, która zostanie opublikowana już 9 maja. Minecraft w wersji na Xbox 360 będzie kosztował 1600 microsoft points (około 66 złotych).
Potencjał przeboju Mojang nie umknął uwadze światowych rekinów. Carl Manneth z Mojang informował niedawno o poważnej propozycji jaką szwedzkie studio dostało od jednego z hollywoodzkich producentów. Inna historia dotyczy oferty Seana Parkera, współtwórcy Napstera, Plaxo i Causes oraz byłego prezesa Facebooka.
Portal 2 w Minecraft? Czemu nie?
Parker próbował podobno kilka miesięcy temu oczarować "Notcha" i jego ekipę, fundując im przelot prywatnym samolotem do Londynu, gdzie zaserwował wszystkim uczestnikom drogie atrakcje i przy okazji chciał dobić targu z "Notchem". Persson nie był zainteresowany wsparciem Parkera. Swoją drogą, były prezes Facebooka zaprzecza tym rewelacjom. Podobno zaprosił pomysłodawce Minecrafta i ekipę Mojang z czystej kurtuazji i zwykłej, oczywistej sympatii dla kolegów z branży technologii gier. To miłe, ale trudno w to uwierzyć.
Mojang i jego produkty to żyła złota, którą jeszcze nie raz będą chcieli przejąć i eksploatować giganci branży. Zapewne "Notcha" czeka niejedno takie wyzwanie. Jeśli kogoś interesuje zagadnienie, jak to się odbywa, to poza filmami w rodzaju The Social Network, polecam doskonałą książkę Neala Stephensona pt. Cryptonomicon.
Więcej o grach:
- Prototype 2: 11 powodów dla których musisz zagrać
- Darksiders II: Śmierci nie podskoczysz - koniecznie zobacz trailer
- Sniper: Ghost Warrior 2 - CryEngine 3 prezentowany przez City Interactive
- Microsoft Flight: pobierz grę za darmo (download)
- World of Warcraft: Mists of Pandaria - cztery nowe strefy (trailery)
Źródło: g4tv
Komentarze
15Mysle ze wiele innych osob ma podobne zdanie.