Jak Amazon może pomóc polskim firmom modowym? A jak pomaga użytkownikom?
Platforma zakupowa Amazona jeszcze oficjalnie nie działa w naszym kraju, ale nie oznacza to, że polskie firmy nie mogą wykorzystać drzemiącego w niej potencjału. Zdecydowanie mają takie możliwości, a przykład branży modowej pokazuje, że naprawdę warto.
Amazon wypuścił w ostatnim czasie kilka rozwiązań, eliminujących problem klientów, który można by streścić w pytaniu „w co się ubrać?”, a równocześnie pomaga projektantom i producentom sprzedawać swoje produkty. Wśród nich znajduje się Style Snap – narzędzie, które potrafi znaleźć ubranie przedstawione na zdjęciu albo inne, ale bardzo do niego podobne. Użytkownicy mogą również liczyć na takie korzyści jak bezpłatne zwroty (a – jak wiadomo – z ubraniami kupionymi przez Internet nigdy nic nie wiadomo).
Najciekawiej jednak prezentuje się gadżet z kamerą, Echo Look. Zadaniem użytkownika jest wprowadzenie zdjęć ubrań do bazy, a odpowiedzią systemu są propozycje najlepszych kreacji. Te ostatnią są komponowane nie tylko na podstawie zgodności z trendami, ale też z aktualną pogodą czy okazją, a nad wszystkim czuwa sztuczna inteligencja.
A co jeśli system uzna, że w szafie użytkownika lub użytkowniczki czegoś brakuje? – „Echo Look nie tylko doradza, wybierając elementy posiadanej przez użytkownika garderoby, lecz również zachęca go do kupna nowych produktów z asortymentu Amazona. Dlatego warto być częścią tej genialnej marketingowej machiny” – jak tłumaczy Sascha Stockem.
Stockem jest prezesem start-upu Nethsansa, który pomaga polskim firmom wchodzić i działać na Amazonie. Widzi on olbrzymi potencjał w tej platformie i zauważa, że rozwiązania takie jak wspomniane wcześniej, pomagają nie tylko kupującym, ale też właśnie sprzedającym. Jakby nie było, jest to dla tych drugich darmowa promocja.
Polskie firmy czują opór przed wejściem na tę platformę, głównie ze względu na niepewność związaną z działaniem na zagranicznych rynkach czy też ciężar obowiązków i formalności. Prezes Nethansy przekonuje jednak, że można sobie z tym poradzić, zwracając przy okazji na swój system oferujący „automatyzację sprzedaży włącznie z ustalaniem cen w czasie rzeczywistym”.
Warto w tym miejscu podkreślić, że choć platforma sprzedażowa Amazona nie działa w Polsce, to sam amerykański gigant prężnie się w naszym kraju rozwija. Ma już u nas kilka swoich obiektów, a niebawem działanie rozpocznie siódme centrum logistyczne.
Źródło: Nethansa, Amazon
Informacja: benchmark.pl współpracuje z Amazon.de w ramach afiliacji.
Warto zobaczyć również:
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!