Specyfikacja Wii U wyciekła?
Nintendo Wii jest niekwestionowanym liderem pod względem sprzedaży konsol obecnej generacji. Pierwsze prezentacje jego następcy, Wii U nie napawały optymistycznie. Widać że Nintendo ciągle chce zmierzać w stronę rynku casuali niż graczy „hardkorowych”. Mamy nadzieję, że Wii U nie podzieli losu 3DS, który ciągle ma dość ubogą bibliotekę gier, a samo 3D okazało się zbędnym dodatkiem. Dziś jednak do sieci trafiły pierwsze przecieki dotyczące specyfikacji Wii U. Oto ona.
Jak wiadomo, Wii U posiadać będzie kontrolery będące tabletami z ekranami dotykowymi o przekątnej 6,2 cala. Ale co siedzieć będzie w samej konsoli? Według niepotwierdzonych informacji będziemy mieli do czynienia z czterordzeniowym procesorem PowerPC, o częstotliwości 3.0 GHz, wykonany w procesie technologicznym 45 nm. Ma być to procesor bardzo podobny do tego, który obecnie znajduje się w konsoli Xbox 360. Konsola ponadto otrzyma 768 MB pamięci DRAM. Układ graficzny to podobno chip AMD wykonany w procesie 40 nm. Jeśli informacje te się potwierdzą otrzymamy Nintendo Wii potrafiące wyświetlać grafikę w rozdzielczości Full HD.
Niestety pod względem parametrów konsola Wii pozostanie daleko w tyle w zestawieniu z PlayStation 4 i Xbox 720. Nintendo nie przykłada do tego jednak specjalnej wagi, Wii to obecnie najsłabsza konsola, a nie przeszkodziło to jej stać się najbardziej popularną. Wstępne informacje mówią, że Nintendo zainwestuje w specjalne płytki będące w stanie pomięścić 25 GB danych. Więcej informacji poznamy zapewne na przyszłorocznych targach CES.
Więcej o Nintendo Wii U:
- Konsola Wii U nie odtworzy DVD ani Blu-ray
- E3: Nintendo Wii U oficjalnie zapowiedziane
- E3 2011: najciekawsze wydarzenia i gry
- Wii U: Electronic Arts jest zachwycone konsolą
- Nintendo Wii 2 już w testach
- Targi Gamescom 2011 - najważniejsze wydarzenia i relacja
Źródło: Tom's Guide
Komentarze
83Trochę się zapędziłeś. Pierwsze prortypy Move były pokazane na przełokmie 2003/2004 a pracę zaczęto w 2001 roku:
"Research on the PlayStation Move began as early as 2001, stemming from parallel development of the EyeToy which was eventually released in 2003. An early prototype version of the Move was demonstrated in a technology demo known as "Magic Duel" in 2001,[38] in which developers experimented with color-based 3D controller tracking,[39] including prototypes using spheres.[fn 3] In 2008 Sony began work on developing a commercial product, integrating inertial sensors into the motion controller, and refining the device from an engineering and a design perspective."
W przypadku Kinecta MS po prostu kupił technologię od arabów.
Co do różnic miedzy konsolami to fakt są. SONY zawsze stawiało na multimedialność swojego sprzętu bo: wprowadzali zazwyczaj nowy standard (CD, DVD, BD) i musieli brać pod uwagę roadmap swoich TV.
Zobacz filmik z 2000 roku z targów (prototyp MOVE; dowód na to że PS3 nie kopiuje Wii; co Kinecta odpowiedz sobie sam):
http://www.youtube.com/watch?v=Obx-oz-97LQ
Co do WII to może i N ma rację ale moim zdaniem powinni się bardziej postarać.
"Przykladowo dawniej nie probowano na sile robic strzelanek pod konsole i ich pada, tylko dawali ci do konsoli gnata i grales w Virtua Cop albo cala mase sportowek, scigalek, bijatyk czy platformowek"
A jak dawniej było przecież na konsolach playstation były strzelanki przykładowy medal of honor na PSX'a a ty pitolisz coś o pseudo konsoli PS3 :)
http://www.youtube.com/watch?v=SDdfvJRPhIQ
Pierwszy Killzone na PS2 albo BLACK
zobacz sobie jak się prezentowały gry na konsoli z 2000 roku.
KZ
http://www.youtube.com/watch?v=mUXjhSQOlUc&hd=1
BLACK
http://www.youtube.com/watch?v=d-5_84JsjxE&hd=1
Chyba zapomniałeś że od początku na konsolach były strzelanki. np. wolfensteind 3d, doom na snes-a, quake na psx itp. Na pc można grać co najwyżej w strategie bo tylko do tego przydaje się myszka.