Pecetowa edycja Assassin’s Creed Brotherhood ukaże się później, niż pierwotnie zakładano. Tradycji stało się zadość i zgodnie z prognozami posiadacze komputerów osobistych zagrają w kontynuację przygód Ezia Auditore de Firenze dopiero w 2011 roku.
Warto przeczytać: | |
Jak pamiętamy, pierwsza część Assassin’s Creed w wersji PC wyszła aż z pięciomiesięcznym poślizgiem. Wytłumaczeniem wtedy była chęć odpowiedniego zoptymalizowania, również pod kątem DirectX 10, oraz ogólnego dopracowania gry. A w ramach rekompensaty dano kilka nowych rodzajów misji pobocznych - miały przyczynić się one do zmniejszenia monotonności, którą charakteryzowała się nowa marka montrealskiego oddziału Ubisoftu.
Po dwóch latach od premiery „jedynki” przyszedł czas na sequel. Assassin’s Creed II na pecetach zawitał także z niemałym opóźnieniem, choć tym razem nieco skromniejszym, bo czteromiesięcznym. Jako powód podano ponownie potrzebę dopieszczenia tytułu do granic możliwości. Co ciekawe, tym razem zrezygnowano całkowicie z obsługi DirectX-a 10, który, jak doszli do wniosku programiści, okazał się zbędny i nie miał zbyt dużego wpływu na wyświetlaną grafikę.
Przykład Assassin’s Creeda II był jednak nieco inny, z wersji konsolowych wycięto dwie tzw. sekwencje, które później dodano w formie płatnych DLC (dodatkowa zawartość do pobrania). Jako zadośćuczynienie zaimplementowano w edycji PC oba epizody. Za darmo. Tak, żeby uśmierzyć ból spowodowany dłuższym okresem oczekiwania.
Polityka francuskiego giganta nie zmieniła się w ciągu tych kilku lat. Choć niestety znów wystawiono cierpliwość pecetowców na próbę, to ostateczne najpewniej dostaną wersję – przynajmniej w teorii – bardziej dopracowaną i co ważniejsze – kompletną.
Jako że DLC są ciągle w modzie, należy spodziewać się, że nastąpi powtórka z rozrywki i gracze konsolowi otrzymają produkt nieco wybrakowany już – zgodnie z wcześniej podanym terminem – 18 listopada 2010 roku, a dopiero po dłuższej przerwie – póki co bez podania przyczyn – w I kwartale 2011 r. Assassin’s Creed Brotherhood, prawdopodobnie w pełnej krasie, trafi w objęcia posiadaczy komputerów osobistych.
Dokładnej daty premiery wersji PC niestety nie poznaliśmy, ale jest nadzieja, że wyjdzie nie w kwietniu (AC I), nie w marcu (AC II), a być może w lutym, również – jak w przypadku opóźnień - zgodnie ze zwyczajem.
Przy okazji Ubisoft poinformował o planowanym na 4 października starcie wersji beta - będącego novum w serii - trybu wieloosobowego dla wszystkich tych, którzy zamówili w pre-orderze zarówno zwykłą, jak i kolekcjonerską edycję Assassin’s Creed Brotherhood na PlayStation 3.
Źródło: Forum Ubisoft, Inf. własna.
Polecamy artykuły: | ||
GeForce GTX 480 vs Radeon 5970 – pojedynek! | Eee Keyboard PC - komputer w klawiaturze | GamesCom 2010: najciekawsze nowości i gry |
Komentarze
13Po to żeby nabić jak najwyższą sprzedaż na konsolach, a potem dać piratom na PC!
Ludzie dłużej grają w gry i kupują mniej nowych.
A skoro pierwsza liga świata gier o tym mówi to niedługo multi, albo 100% płatne, ale jakościowo w dół.
Piractwo ładnie wygląda w TV, ale producenci gier walczą głównie z wtórnym rynkiem oryginałów. To ich boli - realnie.