3D jeszcze lepsze niż wcześniej
Batman: Arkham City jest pierwszą grą, która w całości korzysta z drugiej generacji technologii Nvidia 3D Vision.
O technologiach 3D już nie raz mogliście przeczytać na łamach naszego portalu. Nie da się ukryć, że zabawa z obrazem 3D najlepiej prezentuje się w grach wideo. W tym właśnie celu firma Nvidia opracowała technologię 3D Vision, która działa z wydajniejszymi kartami graficznymi z serii GeForce 8000 – 500. Warto jednak zaznaczyć, że jeszcze do niedawna jednym z jej problemów był ciemny obraz oraz smużenie widoczne w okularach migawkowych.
Nie tak dawno temu producent opracował drugą wersję rozwiązania, a wraz z nim między innymi pojawiły się okulary wolne od wcześniejszych wad. Dotychczas jednak technologię 3D Vision 2 mogliśmy podziwiać jedynie na zdjęciach oraz filmikach, a więc materiałach gdzie nie można jej odczuć na żywo.
Nvidia wraz z firmami ASUS i Cenega postanowiła zorganizować 6 grudnia w Warszawie specjalne spotkanie, na którym dziennikarze mogli zobaczyć na własne oczy dobrodziejstwa nowego rozwiązania giganta z Santa Clara.
Prezentacja odbyła się na grze Batman: Arkham City, a więc jednym z najnowszych tytułów wykorzystujących takie zaawansowane rozwiązania jak: GPU PhysX, teselacja DirectX 11 oraz wspomniane wcześniej 3D Vision 2. Na uwagę zasługuje również fakt, iż już w dniu premiery sequel Batmana obsługiwał możliwość wyświetlania obrazu na kilku monitorach w trybie 3D Vision Surround.
Batman: Arkham City jest jednak pierwszą grą, która w całości wykorzystuje dobrodziejstwa technologii Nvidia 3D Vision 2. Oznacza to więc, że nie tylko animacje są w niej trójwymiarowe, ale także przerywniki filmowe, interfejs użytkownika oraz menu gry.
Praktyczna prezentacja technologii Nvidia 3D Vision 2 spotkała się z dużym zainteresowaniem, a naprawdę było na co popatrzeć.
Gra prezentowała się nad wyraz dobrze i zgodnie z tym co deklarowali wcześniej zarówno jej twórcy, jak i producenci kart graficznych - lepiej niż na konsolach. Znacznie większa moc układów graficznych w połączeniu z technologią 3D sprawiły, że można było nacieszyć oczy ferią efektów cząsteczkowych, fizyką, oraz świetnie wykreowanym światem i postaciami, a wszystko płynnie w wysokiej rozdzielczości.
Więcej o produktach i rozwiązaniach firmy Nvidia:
- Nvidia Maximus usprawni pracę inżynierów i projektantów
- Tegra i CUDA w środku - hybrydowy superkomputer
- NVIDIA Tegra 3 i Asus Transformer Prime: premiera - specyfikacje i filmy
- Nvidia Tegra: procesory mogą zagościć w serwerach
Źródło: inf. własna, inf. prasowa
Komentarze
20Sugerujesz ze to sa rozwiazania Nvidii teselacja i DX11 :>
pozdro :_)
Jestem posiadaczem dwóch kart nvidia w SLI + LG Cinema 3D, następna karta graficzna na krórą się zdecyduje to tylko ATI oni przynajmniej dają upust na ten program :)
Ta gra to SACRIFICE:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sacrifice_(video_game)
Jakie wtedy były grafy które mogły uciągnąć tą grę na full?
W 2003 na GF4MX440 i P4 1.7GHz mi chodziła well:)