Nowa technologia znalazła zastosowanie w grach Call of Duty: Ghosts i Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Początki technologii Nvidia HairWorks sięgają dem technologicznych z 2008 roku
Pamiętacie technologię AMD TressFX 2.0, która pozwala na zwiększenie realności włosów, sierści i roślinności w grach? Jak się okazuje, konkurencja nie czeka z założonymi rękami i przygotowała podobne rozwiązanie.
Pierwsze informacje o technologii Fur Tech pojawiły się podczas wrześniowej konferencji E3 2013, gdzie zademonstrowano ją na przykładzie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Następnie została ona zaimplementowana w grze Call of Duty: Ghosts jako Dynamic Fur, natomiast teraz jej oficjalna nazwa brzmi HairWorks. Warto jednak pamiętać, że jej początki sięgają 2008 roku i konferencji GDC, na której pojawiły się pierwsze dema technologiczne demonstrujące potencjał inżynierów Nvidii – wtedy wykorzystywały one jeszcze PhysX.
HairWorks wykorzystuje interfejs programowania DirectCompute, a zatem nie jest ograniczone wyłącznie do procesorów graficznych Nvidia GeForce i można je uruchomić na kartach AMD Radeon - podobnie jak w przypadku konkurencyjnego TressFX 2.0.
Nowa technologia pozwala urealnić wygląd włosów, sierści i trawy, a zaimplementowane opcje pozwalają na konfigurację szczegółowości obiektu. Nie zapomniano również o funkcji LoD (Level of Detail), która steruje poziomem szczegółowości obiektu znajdującego się w odpowiedniej odległości od punktu widzenia - przy większych dystansach włosy lub roślinność są mniej skomplikowane, a zatem łatwiejsze do wygenerowania przez procesor graficzny.
Wirtualna sierść u psa składa się z około 500 000 niezależnych włosów
Jak już wcześniej wspominaliśmy, nowe rozwiązanie można podziwiać w grze Call of Duty: Ghosts i niebawem także w Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wiadomo jednak, że producent prowadzi rozmowy z kilkoma studiami i do tego grona powinny dołączyć kolejne tytuły – najprawdopodobniej również na konsole nowej generacji. Poniżej możecie zobaczyć demonstrację technologii HairWorks na przykładzie gry Call of Duty: Ghosts.
Źródło: PhysXInfo
Komentarze
43I doczekaliśmy sytuacji gdzie AMD i nVidia równolegle rozwijają 2 silniki służące dokładnie temu samemu, działające w tym samym standardzie DC.
Było by dobrze branży gdyby połączyli siły.
Cóż, marzyć można, cuda się zdarzają każdego dnia.
framerate ładnie leci w dół, a pieseł bądź wilczek wyglądem sierścią dupy nie urywają za przeproszeniem i te bugi z tą sierścią (pies biegnie w lewo sierści w prawo,pies stoi w miejscu,sierść staje na baczność jak kolce i jeża)
Kolejny zbędny bubel by lecieć do sklepu i kupić grafę za 2-3 kafle i napędzić te marketing znów,oczywiście głupców nie zbraknie
Najpierw optymalizacja, a potem pakowanie cudów, których i tak nie widać gdy się gra.
Jedyne czego żałowałem podczas przesiadki od czerwonych do zielonych to brak TressFX, a tutaj takie miłe zaskoczenie :D