Jak sprawuje się udoskonalona wersja technologii AMD TressFX?
Technologia AMD TressFX, pozwoliła na urealnienie włosów Lary Croft w najnowszej części gry Tomb Raider. W listopadzie pojawiły się pierwsze informacje na temat udoskonalonej technologii TressFX 2.0, która pozwoli na zwiększenie realności również innych obiektów oraz szybsze działanie i łatwiejszą implementację – na to przynajmniej wskazywały informacje producenta, natomiast teraz dokonano analizy działania owego rozwiązania.
Główną nowością w technologii TressFX 2.0 jest kompatybilność zarówno z komputerami, jak i konsolami nowej generacji. W efekcie deweloperzy powinni być bardziej chętni do jej implementacji w swoich tytułach, a my będziemy mogli ją podziwiać w większej liczbie gier – z poprzednią wersją TressFX mieliśmy do czynienia wyłącznie w najnowszej części Tomb Raidera.
Dodatkowym atutem jest otwartość, która pozwala na uruchomienie jej na wszystkich konfiguracjach sprzętowych. Dla porównania, konkurencyjny Nvidia PhysX działa wyłącznie z kartami graficznymi Nvidia GeForce.
Nowa technologia pozwala zwiększyć realność włosów, sierści zwierząt oraz roślinności, a także charakteryzuje się lepszymi możliwościami konfiguracji szczegółowości obiektu. Producent wprowadził miękkie cienie oraz funkcję LoD (Level of Detail), która steruje poziomem szczegółowości obiektu znajdującego się w odpowiedniej odległości od punktu widzenia – przy większych dystansach włosy lub roślinność są mniej skomplikowane, a zatem łatwiejsze do wygenerowania przez procesor graficzny. Na uwagę zasługuje również wzrost wydajności w stosunku do poprzedniej generacji TressFX.
Poniżej możecie zobaczyć filmik obrazujący działanie technologii, natomiast na tej stronie możecie pobrać najnowszy pakiet programistyczny Radeon SDK z bibliotekami TressFX 2.0.
Źródło: RedGamingTech
Komentarze
51http://www.youtube.com/watch?v=eJPbozRomX4
Chciałbym takiej technologii w nowym Wiedźminie...