OpenCL: Sony Vegas Pro 11 - akceleracja GPU w programie do edycji wideo
Wykorzystaj kartę graficzną by znacznie przyśpieszyć renderowanie animacji w Sony Vegas Pro
Na rynku istnieje wiele programów do edycji wideo - od prostego Windows Live Movie Maker 2011, przez po części darmowy Lightworks 11, aż po komercyjne Adobe Premiere CS6, CyberLink PowerDirector 10, czy właśnie Sony Vegas Pro 11.
Programy do edycji wideo zwykle świetnie wykorzystują wielordzeniowe procesory (nawet Windows Live Movie Maker 2011), ale i tak renderowanie filmów w wysokiej rozdzielczości, nawet na potężnych procesorach potrafi ciągnąć się w nieskończoność.
Sony Vegas Pro 11
Tym bardziej istotne jest wprowadzanie przez producentów oprogramowania akceleracji GPU, co pozwala na włączenie się do obliczeń karcie graficznej i w efekcie znaczne skrócenie czasu renderowania animacji. Na naszych łamach sprawdzaliśmy już akcelerację GPU w nowej wersji programu CyberLink PowerDirector 10, dziś przyszła kolej na produkt Sony.
Sony Vegas Pro już od jakiegoś czasu ma akcelerację GPU dzięki obsłudze OpenCL. Przetestowaliśmy działanie programu z włączoną i wyłączoną akceleracją na następującej platformie testowej:
- Procesor: AMD FX 8150 3,6GHz
- Płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
- RAM: Kingston HyperX 2 x 4GB 1866MHz
- Karta graficzna: VTX 3D Radeon HD 7770
- System: Windows 7 Ultimate SP1 64-bit
- Sterowniki: Catalyst 12.6
Zajętość procesora podczas renderowania z wyłączoną akceleracją GPU
Podczas renderowania animacji z wyłączoną akceleracją GPU procesor obciążany jest w maksymalnym stopniu i pracuje pełną parą.
Zajętość procesora oraz karty graficznej podczas renderowania z włączoną akceleracją GPU
Włączenie akceleracji skutkowało znacznym odciążeniem procesora. Jako, że karta graficzna nie była obciążana nawet w połowie, można spokojnie założyć, że podczas renderowania z takimi ustawieniami można spokojnie zająć się inną pracą.
Sony Vegas Pro 11: renderowanie wideo
[minuty, sekundy] mniej = lepiej
Akceleracja GPU | 7,43 |
Bez akceleracji | 15,23 |
Pomimo, że obciążenie procesora jest od 4 do 5 razy niższe, a obciążenie karty graficznej w naszym teście wynosiło tylko około 40%, to czas renderowania finalnej animacji skrócił się o połowę! Programiści Sony z pewnością odwalili tu kawał dobrej roboty.
Już wkrótce na naszych łamach sprawdzimy, jak dzięki akceleracji OpenCL przyśpieszyły najnowsze wersje programów Adobe, czyli doskonale znane Premiere i Photoshop.
Więcej informacji o akceleracji OpenCL:
- OpenCL: akceleracja edycji wideo w CyberLink PowerDirector 10
- OpenCL: Adobe Photoshop CS6, Creative Suite 6 i WinZip 16.5 wykorzystują moc GPU
- OpenCL: AMD Radeon HD 7770 vs 6850
Źródło: informacja własna
Komentarze
20Zresztą, mów do dupy to cię osra. trolu
Czy w przyszłości dadzą taka możliwość - przeznaczania większych zasobów do renderowania?