Ten ultrazoom bije nie tylko rekord krotności zoomu. Rozszerza go w najbardziej pożądanym kierunku. Ku jeszcze szerszemu kątowi widzenia.
Panasonic postanowił wprowadzić aparat kompaktowy z rekordowym, bo aż 60-krotnym zoomem optycznym. Jednak to nie najdłuższa ogniskowa jest tutaj nowością - 1200 mm oferuje na przykład testowany przez nas Canon PowerShot SX50 - lecz ultra szeroki kąt, zaledwie 20 mm. Przy takich parametrach swobodnie uchwycimy w kadrze niejedno wnętrze czy krajobraz. Oczywiście trudno teraz dyskutować o jakości zdjęć wykonanych optyką o tak wyśrubowanych parametrach. Poczekajmy na test, bądźmy jednak dobrej myśli. Wszak Canon SX50 mimo bardzo dużego zakresu ogniskowych nas nie rozczarował.
Obiektyw aparatu Panasonic Lumix DMC-FZ70 ma dość skomplikowaną konstrukcję - składa się ona z 14 soczewek (ułożonych w 12 grupach), w tym 6 asferycznych i 3 niskodyspersyjnych. Jasność optyki jest na przyzwoitym poziomie i wynosi f/2.8-5.9. Drgania kompensowane są za pomocą mechanizmu optycznej stabilizacji POWER O.I.S. Także możliwości makro są bardzo duże - możemy fotografować obiekt znajdujący się w odległości ok. 1 cm od przedniej soczewki. Choć w większości przypadków takie zbliżenia są mało komfortowe (można zacienić albo spłoszyć obiekt), bywa jednak, że się przydają.
Wewnątrz aparatu producent umieścił 16-megapikselową matrycę HS MOS typu 1/2.3 cala i zakresie czułości ISO 100-3200 (rozszerzone do 6400), a także procesor obrazowy Venus Engine. Rejestrowany obraz możemy obejrzeć na 3-calowym ekranie LCD o rozdzielczości 460 tys. punktów (niestety, nie jest odchylany). Podgląd obrazu dostępny jest również za pośrednictwem elektronicznego wizjer a (EVF) o rozdzielczości 202 tys. punktów.
Panasonic Lumix DMC-FZ70 zadowoli szerokie grono użytkowników – zarówno bardziej wymagających (aparat ma tryby PASM i tryb zapisu RAW), jak i amatorów. Nowy Lumix udostępnia między innymi tryb detekcji sceny iA (Intelligent Auto) oraz iA Plus, a także 17 trybów tematycznych, filtry kreatywne, tryb panorama, zdjęcia 3D i rozbudowane funkcje retuszu zdjęć.
Panasonic Lumix DMC-FZ70 z adapterem filtrów i telekonwertera wygląda jak rasowa lustrzanka.
Lumix FZ70 może fotografować z prędkością do 9 klatek/s w pełnej rozdzielczości matrycy. Jest również wyposażony w tryb wideo Full HD (1080/50i) w formacie AVCHD oraz system DD Stereo. Przepływność wideo wynosi 17 Mbit/s.
Aparat ma wbudowaną lampę błyskowa, typu pop-up. Wyposażony jest również gorącą stopkę, która umożliwia podłączenie zewnętrznego flesza. Producent umożliwił również podłączenie do obiektywu (za pośrednictwem adaptera) telekonwertera 1,7x, który pozwoli uzyskać ekwiwalent maksymalnej ogniskowej równy 2040 mm.
Procent gwarantuje, że na jednokrotnie naładowanym litowo-jonowym akumulatorze wykonamy ok. 400 zdjęć. Panasonic Lumix DMC-FZ70 za oceanem ma kosztować około 400 dolarów. Na niektórych rynkach europejskich będzie oznaczony symbolem DMC-FZ72. Na razie nie znamy polskiej ceny ani terminu dostępności na naszym rynku. Póki aparat nie trafi na dłużej w nasze ręce, musimy zadowolić się przykładowymi zdjęciami producenta.
Poniżej zestawienie wszystkich parametrów aparatu:
Panasonic Lumix DMC-FZ70 | |||
Sensor | 16,8 Mpix / 1/2,3 cala / HS MOS | ||
Efektywna rozdzielczość | 16,1 Mpix / 4608 × 3456 pikseli | ||
Rozdzielczość wideo | 1080i, 50 kl/s 1080i, 25 kl/s 720p, 50 kl/s 720p, 25 kl/s | ||
Procesor obrazu | Venus Engine | ||
Obiektyw | Leica DC Vario 20-1200 mm (ekwiwalent), f/2,8-5,9 (w całym zakresie) wideo 22 - 1320 mm | ||
Konstrukcja obiektywu | 14 soczewek w 12 grupach 6 soczewek asferycznych 9 powierzchni asferycznych 3 soczewki ED | ||
Stabilizacja | optyczna, Power O.I.S. | ||
Układ AF | detekcja kontrastu 23 pola, 1 pole, śledzenie, tryb makro | ||
Pomiar światła | punktowy, centralnie ważony, wielopunktowy | ||
Czas ekspozycji | 1/2000 - 60s | ||
Czułość ISO | Auto, iISO, 100-3200 6400 (tryb wysokiej czułości) | ||
Tryb seryjny | 9 kl/s w pełnej rozdzielczości 5 kl/s z działającym sledzeniem AF 10 kl/s w rozdzielczości 3 Mpix | ||
Kodek zapisu obrazu i dźwięku | zdjęcia: JPEG, MPO (3D), RAW filmy: AVCHD (17 Mbps), MPEG-4 dźwięk: stereo | ||
Wizjer | elektroniczny / 0,2" / 202 000 punktów (ekwiwalent rozdzielczości) pokrycie około 100% kadru | ||
Ekran | LCD 3 cale, 460 tys. punktów pokrycie 100% kadru | ||
Lampa błyskowa | wbudowana (pop-up) zasięg 0,3 - 13,5 m dla 20 mm (ISO Auto) zasięg 1,5 - 6,4 m dla 1200 mm (ISO Auto) | ||
Wi-Fi, GPS | brak | ||
Złącza | USB 2.0, mini HDMI (Viera Link), mikrofon | ||
Tryby fotografowania | Auto, iAuto, tematyczne, priorytetowe, manualny, ustawienia użytkownika, zdjęcia panoramiczne, 3D | ||
Ciekawe funkcje | regulacja kolorystyki, efekt miniatury, efekty rozogniskowania, efekty artystyczne, krosowe, HDR | ||
Pamięć | wbudowana 200 MB, karty pamięci SD / SDHC / SDXC | ||
Akumulator | litowo-jonowy 895 mAh / 400 zdjęć | ||
Wymiary i waga | 130,2 × 97 × 118,2 mm 562 gramów (korpus) / 606 gramów (z akumulatorem i kartą) |
Źródło: dpreview
Komentarze
12Tylko dwie uwagi:
Nie kupię w Polsce, bo tu ceny będą chore. Jesteśmy w Unii trzeba z tego korzystać.
Martwi mnie brak ruchomego ekranu z tyłu aparatu.
Z tym zoomem zdjęcia tylko ze statywu, a to bez ruchomego ekranu s tyłu może nie raz wymagać cyrkowej, czy wręcz małpiej zręczności...
Gdyby nie to kalectwo, w ciemno bym napisała kupuję, a tak może poczekam na konkurencję......
Ogniskowa ponad 500? Tu aż 2000mm. Z tego ujęcia nie będą stabilne nawet ze statywu...
Marketingowe wciskanie kitu. 95% zdjęć jakie zrobiłem jest wykonane w zakresie ogniskowych 25-40mm. Załatwia to z nawiązką typowe szkło z zoomem x3.