"Nigdy nie stworzyłem gry tak idealnej, jak bym tego chciał" - mówi.
Peter Molyneux to jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci branży wirtualnej rozrywki. Twórca takich tytułów jak Populous czy Fable znany jest nie tylko z tych właśnie, ale i ze swoich opinii – negatywnych – na temat wydanych już produkcji. W najnowszym wywiadzie z Develop po raz kolejny dał temu upust. Na warsztat poszła seria Fable, a przede wszystkim – jej trzecia odsłona.
W rozmowie z Develop Peter Molyneux przyznał, że bez względu na to jak bardzo się stara, nigdy dotąd nie udało mu się wydać gry tak idealnej jak miał to w planach. Projektant powiedział, że to wszystko jest wynikiem procesu produkcyjnego, w wyniku którego trzeba iść na kompromisy uniemożliwiające utworzenie arcydzieła do jakiego dąży.
Molyneux stwierdził także, że jest bardzo rozczarowany tym jak rozwinęła się seria Fable. Przyznał, że nie spodobało mu się to, że ukończone już gry nie miały zbyt wiele wspólnego z jego pierwotną wizją i nie spełniały oczekiwań niektórych graczy. W szczególności niezadowolony jest on z wydanej w 2010 roku „trójki”.
„Jako projektant mam w głowie podczas tworzenia gry idealną wizję” – powiedział Molyneux w wywiadzie z Develop. – „Fable było dla mnie piękne, niesamowite, zabawne, artystyczne i wspaniałe. To gra, w którą każdy mógłby zagrać, chwytałaby ona za serce i od samego początku wciągała”.
Ale niestety… „klejnot w mojej głowie nigdy nie stał się rzeczywistością, zawsze coś zawodziło” – dodał Molyneux. – „Myślę, że pierwsze Fable, biorąc pod uwagę fakt, że była to pierwsza gra tego typu jaką zrobiłem, nie było takie złe. Było bardzo niedoskonałe pod niektórymi względami i cierpiało z powodu problemów technicznych, ale nie było najgorsze”.
„Myślę, że Fable II było krokiem w dobrym kierunku” – kontynuował Peter Molyneux. I w tym własnie miejscu skończyły się miłe słowa. – „Myślę, że Fable III było katastrofą. Zostało zaprojektowane tak, by być znacznie większe niż miało być i skończyło się to tak jak się skończyło. Gdybym mógł cofnąć czas, chciałbym zrobić takie postępy z Fable II do Fable III, jak zrobiliśmy między I a II i spędzić jeszcze jeden rok na produkcji”.
Peter Molyneux szybko jednak dodał – „Czy byłaby to wówczas idealna gra zgodna z tym, co w mojej głowie? Nie”.
Źródło: Develop, Pocket-lint
Komentarze
11Gracze na calym swiecie na to czekaja... o "wielki" wizjonerze gier ;).