Firma 2K Games ogłosiła, że technologię NVIDIA PhysX w najnowszej odsłonie Mafii zobaczymy nie tylko na PC, ale także na konsolach. Dodatkowo jednak edycja pecetowa będzie pierwszą grą wykorzystującą rozszerzony moduł NVIDIA APEX.
Jakiś czas temu informowaliśmy, że jedna z najjaśniejszych gwiazd tego roku – Mafia II korzystać będzie z technologii PhysX. Filmowa prezentacja owocu współpracy 2K Games z firmą NVIDIA wywołała wówczas istną lawinę komentarzy. Nie wszystkim spodobał się pomysł i sposób implementacji akurat tego silnika fizycznego w tak wielce wyczekiwanej produkcji jak Mafia II. Najwyraźniej jednak NVIDIA znalazła sposób na dodatkową promocje swojej technologii, gdyż zgodnie z najnowszymi doniesieniami zagranicznych mediów branżowych PhysX pojawi się we wszystkich wersjach platformowych gry (PC, Xbox 360 i Playstation 3).
Oczywiście wersja pecetowa zostanie dodatkowo wzbogacona o 3D Vision i technologię APEX odpowiadającą między innymi za dynamiczny ruch ubrań oraz wyjątkowe efekty zniszczeń i oddziaływania na otoczenie. Wszystko po to, aby stworzyć jak najbardziej realistyczny świat gry. Wspomniane efekty możecie zobaczyć na zaprezentowanych właśnie nowych zdjęciach z rozgrywki.
Zgodnie z zapowiedziami europejska premiera Mafii II odbędzie się pod koniec tegorocznych wakacji – 27 sierpnia.
Źródło: Shacknews.com
Zobacz także: |
Komentarze
81chyba ze na PC specjalnie blokowana jest obsługa "fizyksa" dla kart NIEnvidii.
"technologię APEX odpowiadającą między innymi za dynamiczny ruch ubrań oraz wyjątkowe efekty zniszczeń i oddziaływania na otoczenie."
to do czego jest sam PhysX? Myślałem, że to właśnie on za to odpowiada.
Tyle w temacie ;]
Człowiek dorósł, ma inne wydatki, niż inwestowanie w kompa, by gry chodziły. Tak wrzucę płytkę w konsolę i mam spokój. A to, że grafika jest trochę gorsza to mnie już nie interesuje.
Polowa gier w xboxie wykorzystuje silnik physx...
"jelop to jestes ty. racje zawsze mam ja" by Wulfen
Poklon dla przerosnietego EGO napedzanego przez wszechmocnego cella.
Co do wiadomosci, to potwierdza tylko ona ze Physix jest mozliwy na kartach ATI. I te glosnie hasła o wyzszosci kart nvidii to o kant d... rozbic.
jest jakas prawdziwa roznica?
A czytając te Wasze komentarze, wychodzi na to, że nie powinno się nic w tym kierunku robić... .
Mówcie sobie co chcecie o NVIDII, ale ta firma stara się o klientów, próbuje coś ruszyć na rynku fizyki w grach, 3D, przyspieszenia obliczeń, a ATI... ATI udaje skrzywdzoną i niechcianą przez wszystkich firmę, i ich marketing opiera się na pokazaniu jak to ich nikt nie lubi. Zamiast zrobić coś konkretnego, to mamy tylko płacz prezesa i zapowiedź zapowiedzi kolejnej zapowiedzi ich silnika fizyki, ale już raczej nikt im w to nie wierzy.
Nie hajtajcie się;)
X-Box360 - ma karty ATi (pierwsze ze zunifikowanymi shaderami) więc któryś z rdzeni procesora (3 rdzeniowego) będzie to liczył. Też to rozumiem.
PC- tylko karty nVidii... no tego nie rozumiem... to dlaczego u mnie nie może liczyć tego procesor? Tymbardziej że ostatnio 6 rdzeniowe się pojawiły (Intel i AMD)... toż nawet 2 wydajniejsze rdzenie niż te w konsolach mogłyby to liczyć...
Sztuczne ograniczenia nVidii :/
Efekt wygląda całkiem obiecująco, ale nie rozumiem czemu ta postać przy wybuchu ma otwarte oczy i wyraz twarzy jak manekin ?
pozdrawiam,
X-Box360 - ma karty ATi (pierwsze ze zunifikowanymi shaderami) więc któryś z rdzeni procesora (3 rdzeniowego) będzie to liczył. Też to rozumiem.
PC- tylko karty nVidii... no tego nie rozumiem... to dlaczego u mnie nie może liczyć tego procesor? Tymbardziej że ostatnio 6 rdzeniowe się pojawiły (Intel i AMD)... toż nawet 2 wydajniejsze rdzenie niż te w konsolach mogłyby to liczyć...
Sztuczne ograniczenia nVidii :/"
Dokładnie, miałem coś podobnego napisać. Pewnie niedługo poajwią się gry tylko na NV z blokadą przy karcie ATI... NV to mistrz w cweleniu klienteli...
Patrząc na metro, to 100% krap, bardziej zabugowany niż stalker CS. A z PhysX w metro na dx10 niektórych misji sie nie da przejść, wywala.