Mniej więcej rok temu studio Irrational Games wypuściło 14-minutowy trailer BioShocka i po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć, jakich wrażeń będzie się można spodziewać po nadchodzącej grze. Twórcy BioShocka uważają go za „duchowego nastepcę” System Shocka 2, który swego czasu zaskarbił sobie sporą sympatię tak recenzentów, jak i graczy. Jak można się przekonać, grając w wydane niedawno 1,2-gigabajtowe demo, BioShock rzeczywiście jest grą dużo głębszą, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.
Jako że BioShock ukazał się już na rynku w wersjach na PC i Xboksa 360, możliwe stało się również sprawdzenie, jak z tym dziełem nowej generacji radzą sobie dostępne obecnie karty graficzne. BioShock oparty jest na „silniku” Unreal Engine 3, który można już podziwiać w Gears of War, a niedługo zobaczymy go również w Unreal Tournament 3. Warto też zauważyć, że jak na grę przeznaczoną wyłącznie dla jednego gracza, o BioShocku było dość głośno. Wystarczy jednak spojrzeć na zapierającą dech w piersiach grafikę, by przestać się temu dziwić. W gruncie rzeczy, choć sama rozgrywka również jest niczego sobie, to właśnie niesamowita oprawa wizualna powoduje, że każda minuta spędzona w świecie BioShocka jest czystą przyjemnością.
Serwis TechSpot wykonał testy wydajności BioShock.
Osoby posiadające niewielkie wymagania w kwestii płynności i szczegółowości grafiki mogą próbować grać na kartach serii GeForce 8600 GTS. Oczywiście mowa tu o detalach ustawionych na „niskie” oraz rozdzielczości rzędu 1280x1024 bądź mniejszej. Trochę lepiej poradził sobie Radeon X1950 Pro, który nawet w rozdzielczości 1600x1200 osiągnął ilość klatek, którą optymistycznie możnaby określić jako „zadowalającą”. Jest to więc jakieś rozwiązanie dla, przypomnijmy raz jeszcze, osób nie przywiązujących zbyt wielkiej wagi do jakości obrazu. Niestety, przy tak niskich ustawieniach grafiki wygląd BioShocka dość mocno odbiega od założeń artystycznych jego twórców.
By chociaż po części poczuć, co BioShock ma do zaoferowania, trzeba ustawić jakość obrazu na „średnią”, przy której GeForce 8600 GTS i Radeon HD 2600XT odpadają już w przedbiegach. Nawet Radeon X1950 Pro sobie tutaj nie radzi, i do gry ze średnimi ustawieniami w 1280x1024 zdecydowanie potrzebny jest co najmniej Radeon X1950XT. Po włączeniu wysokich detali w 1280x1024 wszystkie karty poniżej X1950XT renderują już wyłącznie smętny pokaz slajdów.
By naprawdę nacieszyć się BioShockiem w rozsądnej rozdzielczości 1600x1200 potrzebny jest GeForce 8800 GTS (i to raczej 640 MB), natomiast z 1920x1200 radzą sobie już tylko GeForce 8800 GTX oraz Radeon HD 2900XT.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!