Kłopoty Volvo. Przez problem z softem nie widać prędkościomierza
Elektryczny SUV Volvo EX30 ma wiele zalet. Ostatnio pojawiła się jednak pewna wada, a właściwie problem techniczny. Zamiast kluczowych dla kierowcy informacji, na wyświetlaczu w kabinie pojawił się ekran testowy.
Volvo EX30 to mały SUV z napędem elektrycznym. Nie należy oczywiście do najtańszych aut elektrycznych - mamy w końcu do czynienia z modelem skandynawskiej marki premium. Niestety, część właścicieli tego modelu będzie musiało wziąć udział w akcji serwisowej. Powodem jest błąd w oprogramowaniu. Skala występowania błędu jest bardzo duża. Na szczęście jest też bardzo dobra wiadomość w tej sprawie.
72 tysiące Volvo EX30 ma problem z oprogramowaniem
Problem został wykryty po raz pierwszy w poprzednim miesiącu. Wtedy użytkownicy ponad 1200 samochodów Volvo EX30 w Austrii napotkali na problemy. Dotyczyły wyświetlenia ekranu testowego na centralnym wyświetlaczu w kabinie pojazdu. Być może w niektórych samochodach nie byłby to tak palący problem, ale w Volvo EX30 uniemożliwia bezpieczne korzystanie z auta.
Centralny wyświetlacz Volvo EX30 zawiera wszystkie dane - w tym m.in. prędkościomierz, czy wskazówki nawigacji. Części kluczowych informacji nie zobaczymy w innym miejscu. Brak dostępu do nich jest więc nieco niebezpieczny. Warto jednak dodać, że nie jest to najgroźniejsza wada fabryczna, z jakimi właściciele samochodów mieli do czynienia. W Tesli Cybertruck dochodziło do blokowania pedału przyspieszenia (auto samo zwiększało prędkość). W przeszłości dochodziło też m.in. do samoczynnych zapłonów. Brak widoku prędkościomierza nie wygląda przy powyższych przypadkach na najpoważniejszy problem.
Posiadacze wadliwych Volvo EX30 nie muszą jechać do serwisu
Bardzo dobrą informacją jest to, jak Volvo przeprowadzi akcję serwisową. Posiadacze aut nie muszą jechać do serwisu producenta. Wystarczy bowiem wgrać aktualizację - najnowsza wersja 1.3.1 jest dostępna zdalnie.
To nie pierwszy raz, kiedy Volvo boryka się z problemami w oprogramowaniu nowych aut. Nie jest jednak wyjątkiem - to samo dotyczy wielu innych producentów. Dzisiejsze samochody są w końcu naszpikowane nowymi technologiami i mają coraz więcej dodatków.
Stanowisko Volvo
Otrzymaliśmy komentarz przedstawicieli firmy:
W Wielkiej Brytanii (w odróżnieniu od innych rynków) samochody są sprzedawane online, a w związku z tym konsument ma prawo do zwrotu pojazdu, tak jak każdej usługi cyfrowej lub dowolnego innego produktu (np. telefonu lub telewizora czy odzieży) z wielu różnych powodów.
Spośród dostarczonych w Wielkiej Brytanii ponad 4 500 samochodów, mniej niż 0,5% właścicieli tego modelu zdecydowało się na jego zwrot. Jeszcze mniejszy odsetek był związany w kwestiami oprogramowania.
Sprzedaż EX30 w Wielkiej Brytanii jest kontynuowana, a wysoka liczba zamówień potwierdza popularność tego modelu. Cieszą nas pozytywne opinie, które otrzymujemy od jego właścicieli. Volvo Cars niezmiennie wspiera swoich klientów na każdym etapie użytkowania samochodu.
Kontekst kulturowy: Według danych Statista z maja tego roku, brytyjczycy należą do narodów najczęściej zwracających towary zakupione online (aż 53%). Do najczęściej zwracanych produktów zalicza się elektronika (9%) oraz meble i akcesoria domowe (8%).
Komentarze
15Ten tytuł rozdziału pisało AI?
+
hyhy, auta bez fizycznych wskazówek