Topowe procesory Intel Core 13. i 14. generacji oferują świetne osiągi, ale nie zawsze działają w pełni stabilnie. W sieci pojawia się coraz więcej negatywnych opinii. Niektórzy nawet decydują się na zwrot sprzętu do sprzedawcy.
Układy Intel Core 13. i 14. generacji często znajdziemy w rankingach polecanych procesorów dla graczy. Możemy liczyć na dobre osiągi, wsparcie dla szybkich pamięci i kompatybilność z obecnymi płytami głównymi. Dobre osiągi zostały jednak okupione mocno wyżyłowanymi parametrami.
Problemy z procesorami Intel 13. i 14. generacji
Jakiś czas temu pisaliśmy o problemach ze stabilnością działania topowych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji, które objawiały się w grach bazujących na wymagającym silniku UE5 (Unreal Engine 5). Okazuje się, że sprawa robi się coraz poważniejsza.
W sklepie Amazon aż roi się od negatywnych opinii dotyczących modeli Intel Core i9-14900K i 14900KF. Użytkownicy skarżą się na problemy ze stabilnością działania komputera. W niektórych przypadkach awarie pojawiły się dopiero po kilku miesiącach użytkowania sprzętu.
Przyczyna problemów nadal jest badana przez firmę Intel:
„Intel jest świadomy doniesień dotyczących odblokowanych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji do komputerów stacjonarnych, które mają problemy z niektórymi zadaniami. Współpracujemy z naszymi partnerami i prowadzimy analizę zgłoszonych problemów.”
Niektórzy sugerują obniżenie napięcia zasilającego lub zmniejszenie taktowania (co niestety oznacza obniżenie wydajności procesora).
Ludzie masowo zwracają procesory
Koreański serwis ZDNet informuje o poważnych problemach sprzedawców procesorów. Anonimowe źródła związane z dystrybucją podzespołów komputerowych wskazują na rosnącą liczbę zwrotów wadliwych układów.
„Liczba klientów odwiedzających centrum obsługi klienta i proszących o wymianę procesorów Core 13. i 14. generacji wzrosła ostatnio do ponad dziesięciu dziennie.”
Co prawda przyczyna problemów jeszcze nie została potwierdzona, ale sprzedawcy nie mają innego wyboru, jak spełnić oczekiwania niezadowolonych klientów i po prostu wymienić procesory na nowe sztuki. Jeden ze sprzedawców przyznał, że ponosi z tego tytułu straty.
W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.
Komentarze
11Intel się kończy.....
No ale to nadal wada sprzętu i Intel potwierdził, że to podlega wymianie.