Nvidia rozszerza dostęp do RT i DLSS - to ważny kamień milowy w branży gier
Ray tracing i DLSS to jedne z najważniejszych rozwiązań, jakie w ostatnich latach pojawiły się w grach komputerowych. Nvidia nie zamierza jednak na tym poprzestawać i planuje rozwój obydwóch technik, także na nowych, energooszczędnych urządzeniach.
Do tej pory technologie ray tracing i DLSS były dostępne właściwie tylko dla komputerów i laptopów. Wkrótce może się to zmienić - podczas konferencji GDC (Game Developers Conference), producent zademonstrował działanie technologii na platformie ARM.
Ray tracing i DLSS także na platformie ARM
Firma Nvidia pokazała dwa dema, w których zaprezentowano działanie technologii na platformie z procesorem MediaTek Kompanio 1200 oraz kartą graficzną GeForce RTX 3060.
Pierwsza prezentacja dotyczyła gry Wolfenstein: Youngblood z odbiciami światła wykorzystującymi ray tracing w czasie rzeczywistym oraz techniką DLSS, a druga dema technologicznego The Bistro z efektami ray tracingu, z włączonymi funkcjami RTX Direct Illumination (RTXDI) i Nvidia Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD).
Koniecznie zobaczcie filmik poniżej.
RT i DLSS na platformie ARM - co z tego będą mieli gracze?
Demonstracja Nvidii stanowi kolejny kamień milowy w działaniach mających na celu zapewnienie zaawansowanej grafiki również w energooszczędnych urządzeniach, aby gracze mieli jeszcze większy wybór. Teoretycznie otwiera to furtkę do konstruowania nowej kategorii wysokowydajnych komputerów opartych na architekturze ARM (np. Chromebooków)
Warto dodać, że Nvidia przy okazji przeniosła kilka pakietów programistycznych (SDK) związanych z technikami RTX na urządzenia ARM. Z decyzji szczególnie ucieszą się deweloperzy, którzy będą mieli więcej narzędzi do tworzenia gier na wielu platformach (na czym oczywiście w efekcie powinni skorzystać też gracze).
Źródło: Nvidia
Komentarze
172. "...Demonstracja Nvidii stanowi kolejny kamień milowy w działaniach mających na celu zapewnienie zaawansowanej grafiki również w energooszczędnych urządzeniach..."
Wybierz 1 lub 2 :-)
Ewidentnie Nvidia przestraszyła się FSR. Ich DLSS bardzo szybko może zostać zmarginalizowany, dlatego kombinują z ARM. Ale to nic nie zmienia, bo nadal potrzeba ich RTX, aby to wszystko działało. Co za różnica z jakim CPU połączymy to samo GPU, skoro ograniczeniem jest właśnie to GPU?
RT i FSR od AMD, zaistnieje na rynku ARM, za sprawą nowych SOC Samsunga, z RDNA2 na pokładzie.
Nvidia nie ma jak na to odpowiedzieć w tej chwili, więc "mydlą oczy" takimi bzdurami jak ta opisana w tutaj.
RT to jedna z ślepych uliczek w branży gier. Zawsze wyłączam bo to nic nie wnosi, a wręcz psuje.
https://wccftech.com/amd-fsr-can-be-applied-to-all-vulkan-games-via-protons-fshack/