To ta marka sprzedała w 2024 najwięcej smartfonów. Nie, nie jest to Samsung
Rynek smartfonów się zmienia. Oto TOP 5 producentów, którzy w 2024 roku dostarczyli na rynek najwięcej urządzeń.
Jak wynika z danych uzyskanych przez firmę analityczną IDC, w całym 2024 roku na rynek trafiło 1,239 mld smartfonów, co stanowi wzrost o aż 6,4 proc. względem roku 2023 (1,164 mld).
To pierwsze ożywienie od dawna, gdyż wcześniej przez 2 lata z rzędu sprzedaż spadała.
Najpopularniejsze marki smartfonów w 2024 roku
Zgodnie z raportem, po raz drugi największym dostawcą smartfonów został Apple. Ubiegłoroczna detronizacja Samsunga, który utrzymywał pozycję lidera od 2011 do aż 2022 roku, nie wynikała więc jedynie z chwilowej zadyszki Koreańczyków.
Firma | Dostarczone smartfony (mln) | Udział w rynku | Zmiana |
---|---|---|---|
1. Apple | 232,1 | 18,7% | -0,9% |
2. Samsung | 223,4 | 18,0% | -1,4% |
3. Xiaomi | 168,5 | 13,6% | +15,4% |
4. Transsion | 106,9 | 8,6% | +12,7% |
5. OPPO | 104,8 | 8,5% | +1,4% |
Inne | 402,9 | 32,5% | +12,3% |
Łącznie | 1 238,8 | 100,0% | +6,4% |
Apple znajduje się w sytuacji, o której większość firm na tej planecie nawet nie śniła. Ten producent jako jedyny z TOP 5 nie ma w swojej ofercie modeli budżetowych, którymi mógłby podbijać sprzedaż kosztem niskiej marży, a i tak dostarcza więcej telefonów niż ktokolwiek inny. To trochę tak jakby Rolex zaczął sprzedawać więcej zegarków niż Casio.
Skład pierwszej piątki się w 2024 roku nie zmienił, ale kolejność już tak. OPPO (do którego wliczane są także smartfony marki OnePlus) spadł z miejsca czwartego na piąte, a jego miejsce zajął Transsion. To chiński producent, do którego należą brandy Infinix, Tecno oraz Itel.
Rynek smartfonów się zmienia. Najwięksi tracą, mniejsi zyskują
Jeszcze w 2023 roku Apple i Samsung kontrolowali sumarycznie 39,6 proc. rynku. W 2024 było to już 36,7 proc. Obie firmy odnotowały spadek sprzedaży rok do roku, mimo że cały rynek urósł.
Wzrosty odnotowały za to nie tylko pozostali producenci w TOP 5, czyli Xiaomi, Transsion i OPPO. Wszystkie inne brandy, wrzucone do worka z napisem "inne", sumarycznie dostarczyły aż o 12,3 proc. więcej smartfonów niż rok wcześniej. Analitycy wskazują na wzrost znaczenia takich marek jak vivo, Honor, Huawei, Motorola, realme, TCL czy ZTE.
Z punktu widzenia klientów zdają się to być dobre wieści. Nic nie napędza innowacji i wojny cenowej tak bardzo jak silna konkurencja.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!