A co z PlayStation 4?
Mówiło się o tym już jakiś czas, ale dopiero teraz przejęcie Gaikai przez firmę Sony stało się faktem.
Kwota transakcji może robić wrażenie, gdyż wyniosła ona 380 milionów dolarów. Sony liczy jednak na to, że suma ta szybko się zwróci, a gracze otrzymają niespotykane dotąd możliwości i rozrywkę na najwyższym poziomie.
"Łącząc bogate zasoby Gaikai z rozległą wiedzą i doświadczeniem Sony możliwe będzie zapewnienie użytkownikom niespotykanych dotąd emocji związanych z rozrywką w chmurach. Sony będzie dostarczać światowej klasy usługę, która pozwala użytkownikom na natychmiastowe cieszenie się szerokim wachlarzem treści w dowolnym miejscu na różnych urządzeniach podłączonych do Internetu." - Andrew House, prezes Sony
Dokładne plany Sony związane z rozwojem i inwestycjami w Gaikai poznamy pewnie wkrótce i nie będzie zaskoczeniem, jeśli dotyczyć będą one konsoli PlayStation 4. Na Google I/O mówiło się jednak głównie o PC oraz o tym, że łatwiejsze życie czeka osoby korzystające z systemu Linux. Również na tym systemie możliwa będzie bowiem bezproblemowa gra przez przeglądarkę.
Gaikai przestanie wymagać wtyczki Java. Nie powinno to jednak odbić się na jakości oferowanych gier, czego najlepszym przykładem jest pokaz gry Bulletstorm.
Czy zakup Gaikai to dobry ruch Sony?
Więcej o grach:
- Valve Source Filmmaker: aplikacja do tworzenia filmów na silniku Source dostępne za darmo
- Dishonored: zobacz niepublikowane wcześniej materiały z E3 - obszerny gameplay z gry
- Ryse: rewolucyjna i brutalna gra akcji Cryteka na Xbox 360 jeszcze nie teraz - nowe informacje
- Dead Space 3: gra nie straci klimatu - nowy gameplay i zapewnienia EA
- Sniper Ghost Warrior 2: gra wygląda coraz lepiej - zobacz nowe screeny
Źródło: ubergizmo, nerdjunkies
Komentarze
43Zobaczymy jak to będzie, "technologia TAK MA"!
Opoznienia, mnie wkurza input lag w monitorze ,co dopiero ping przez neta.Pewnych rzeczy sie nie przeskoczy, no chyba ze beda serwery na kazde miasto po laczach optycznych, ale tez bedzie lag zauwazalny.
Ale sa tez plusy, nie musimy nic instalowac, nie trzeba silnego kompa, do tego dochodzi mniejszy pobor pradu :)))
A tak np przy tworzeniu grafiki 3d, renderfarmy sprawdzaja sie znakomicie :)) no ale tam lagi nie maja znaczenia :)
Pomysl dobry ale jeszcze troche lat minie zanim faktycznie kazdy bedzie mial naprawde dobre lacze, chyba ze wymysla jakas nie wiem kompresje danych itp to tylko takie moje gdybanie :)