Przetestowali chińską kartę graficzną MTT S80. Tego się nie spodziewaliśmy
Karta graficzna Moore Threads MTT S80 miała być alternatywą dla średniowydajnych modeli Nvidii i AMD. W praktyce nie wygląda to tak pięknie. W sieci pojawiły się pierwsze niezależne testy wydajności.
Jak pewnie pamiętacie, niedawno chińska firma Moore Threads wypuściła na rynek kartę graficzną MTT S80 – to nowy model dla graczy, który miał konkurować w średniowydajnym segmencie wydajnościowym.
Specyfikacja karty Moore Threads MTT S80 zapowiadała się naprawdę obiecująco. Producent zastosował układ graficzny Chunxiao z 4096 jednostkami cieniującymi oraz 16 GB pamięci GDDR6 256-bit o przepustowości 448 GB/s.
Teoretycznie, patrząc na moc obliczeniową rdzenia i przepustowość pamięci, powinniśmy otrzymać kartę graficzną ze średniej półki, która mogłaby konkurować z modelami GeForce RTX 3060 lub Radeon RX 6600.
Jak wypada w praktyce?
Testy chińskiej karty graficznej Moore Threads MTT S80
Na chińskich portalach pojawiły się pierwsze niezależne testy wydajności. Co ciekawe, wszystkie redakcje otrzymały taką samą platformę testową - karta została przetestowana na konfiguracji z procesorem Intel Core i7-12700K i 2x 16 GB pamięci DDR4-3200. Sprzęt działał pod obsługą systemu Windows 10.
Karta Moore Threads MTT S80 obsługuje ponad 60 gier - w tym m.in. CS:GO, Diablo 3, The Elder Scrolls V: Skyrim, Borderlands 2, Portal 2, Minecraft, Resident Evil 6
Karta Moore Threads MTT S80 teoretycznie obsługuje interfejsy DirectX 9 i DirectX 11, jednak sterowniki ciągle są w fazie rozwoju i na tę chwilę obsługują one tylko starsze tytuły korzystające z DirectX 9 (i w dodatku tylko niektóre – oficjalnie mówi się o 11 tytułach, jednak w praktyce potwierdzono obsługę ponad 60 tytułów).
Ograniczona funkcjonalność mocno wpływa na procedurę testową, bo właściwie można tutaj posługiwać się tylko starszymi grami i benchmarkami.
W syntetycznych testach karta oferuje dużo słabsze osiągi względem modelu GeForce RTX 3060 (model Nvidii jest tutaj 2- - 3-krotnie wydajniejszy!). Można zatem powiedzieć, że MTT S80 to poziom GeForce GTX 1060 z 2016 roku.
Wnioski z testów? Chińska karta poprawnie radzi sobie z obsługą starszych tytułów na niskich ustawieniach w 1080p – konfiguracja testowa w CS:GO uzyskała ponad 200 fps, w League of Legends około 140 fps, a w Diablo 3 około 100 fps. Recenzenci zauważyli jednak, że układ miał problemy z poprawną obsługą gry Minecraft.
Kolejnym problemem chińskiej konstrukcji jest ogromny pobór mocy. Okazuje się, że MTT S80 w spoczynku pobiera około 115 W mocy, a pod obciążeniem wartość ta wzrasta do 240 W. Jak na kartę wydaną w 2022 roku to naprawdę spore wartości (dla porównania RTX 3060 pobiera w spoczynku jakieś 15 W, a podczas grania około 170-180 W).
Widać zatem, że karta Moore Threads MTT S80 ma jeszcze spore problemy z działaniem i w praktyce nie można tutaj mówić o alternatywie dla modeli GeForce czy Radeon. Być może sytuacja ulegnie poprawie po dopracowaniu sterowników.
Źródło: Expreview, ITHome
Komentarze
11Rok 2022 brak wsparcia DX12 xD
Na tą chwilę nie działa nawet DX11 xD x2
115W w spoczynku xD x3
Faktycznie brzmi jak chińska myśl technicza.
Cena ?
Dostępność ? w Polszy.
na Pologne z 800 zeta ?
Jak intel: Arc A380 pod tysiaka ?