Kulisy współpracy AMD i Crystal Dynamics nad grą Tomb Raider i technologią TressFX
Nowa technologia TressFX, opracowana przez AMD i Crystal Dynamisc, zapewnia graczom dużo bardziej realistycznych doznania.
Nowy Tomb Raider trafił wreszcie na sklepowe półki. Jak już pisaliśmy, jest to produkcja bardzo udana i z pewnością doskonale bawić będą się tutaj nie tylko najwięksi fani serii. Nad grą pracowało studio Crystal Dynamics, ale swoją cegiełkę dołożyło również AMD.
Firmy współpracowały w celu zaimplementowania w grze technologii TressFX, która to jest działającym w czasie rzeczywistym systemem fizyki włosów. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania Lara wygląda teraz dużo bardziej realistycznie - jej włosy wreszcie powiewają na wietrze, reaguję też na ruchy bohaterki.
“Wraz z premierą gry “Tomb Raider” i technologii TressFX, firmy AMD i Crystal Dynamics wyraźnie przesunęły granice realizmu w doznaniach płynących z gier komputerowych. W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma AMD udowodniła, że program AMD Gaming Evolved jedzie na pełnym gazie, a dzisiejszy start jest świadectwem pomysłowości i innowacyjności firmy. Nasz zespół pracuje z najlepszymi twórcami gier na świecie, aby mieć pewność, że karty graficzne AMD Radeon™ HD Serii 7000 zapewniają najlepsze doznania w grach komputerowych.” - Matt Skynner, corporate vice president i general manager, AMD Graphics
Przy pracach nad TressFX wykorzystywano karty graficzne AMD Radeon HD Serii 7000. Ich architektura idealnie sprawdziła się podczas prac i pozwoliła na pełne wykorzystanie takich efektów jak High Definition Ambient Occlusion (HDAO) czy Depth of Field (DOF). Oczywiście nie znaczy to, że gra źle wyglądać będzie na równie wydajnych kartach konkurencji, choć akurat o tym nikt z AMD oczywiście nie wspominał.
"Firma AMD oraz Square Enix Studios, w tym Crystal Dynamics, mają długą, pełną sukcesów historię współpracy, która rozpoczęła się wraz z grą „Deus Ex: Human Revolution” firmowaną przez Eidos Montreal. Kontynuujemy tę ścisłą współpracę przy najnowszej odsłonie „Tomb Raidera”. Inżynierowie programu AMD Gaming Evolved i zespół Crystal Dynamics od miesięcy pracowali nad urzeczywistnieniem technologii włosów TressFX i to z pełnym sukcesem. Wierzymy, że karty graficzne AMD Radeon i architektura Graphics Core Next jest najlepszym sposobem, aby odczuć cały dynamizm realizmu, jaki stworzyliśmy w grafice Lary w Tomb Raiderze.” - Darrell Gallagher, szef studia w Crystal Dynamics
Warto przypomnieć o trwającej promocji “Nie spoczywaj na laurach: powrót”, w ramach której do kart graficznych AMD Radeon HD Serii 7900 i 7800 dołączane są kupony m.in. na nowego Tomb Raidera właśnie.
Źródło: filialdosgames.blogspot, inf. prasowa, youtube
Komentarze
61Odpowiednie usprawnienia, poprawa zasobozernosci i bardzo fajny bajer bedzie.
ARCYDZIEŁO !! Jak stary fan TR (wszystkie przeszedłem poza AoD) bałem się że trochę ale mimo sporej ilości strzelania, gra po prostu wymiata!
https://forums.geforce.com/default/topic/533493/geforce-drivers/nvidia-please-take-a-look-at-tomb-raider/post/3752523/#3752523
Trzeba czekać na nowsze sterowniki.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=131036665
Ustawienia:
Wszystko na maksa
Anizotropowe x16
FXAA
TressFX on
GPU: HD7970 ghz
ALe przy SMAA klatki potrafią spaść nawet do 20 fps minimum
Takie rzeczy znacznie gorzej wyglądają w przypadku PhysX, który nie zmienił się od czasów jego pierwszych prezentacji przez firmę Ageia.
Jeśli jednak spojrzeć na fakty, że to tylko włosy, to wpływ na ilość klatek jest bardzo duży. Włosy może nie są jeszcze dobrze dopracowane i mają swoje bugi to jednak wygląd jest niesamowity względem zwykłych.
http://youtu.be/gkvPKMouPpI
1920x1080 Settings: MAX Antialiasing: FXAA
ASUS 7970 MATRIX PLATINUM @ 1285Mhz/6850Mhz
intel Q9650@4,1Ghz
4Gb ram