Zawsze chcieliśmy to zrobić - mówią twórcy, którzy dzięki PlayStation 4 wreszcie będą mogli tego dokonać.
Wygląda na to, że deweloperzy wreszcie zaczęli radzić sobie z optymalizacją gier na nowych konsolach. Studio Naughty Dog oficjalnie potwierdziło, że jej najnowsze dzieła, a więc The Last of Us Remastered i Uncharted 4 będą wyświetlane w rozdzielczości Full HD z szybkością 60 klatek na sekundę.
Podczas rozmowy z redakcją serwisu Eurogamer, Arne Meyer zajmujący się kontaktem Naughty Dog ze społecznością przyznał, że praca nad odświeżoną wersją The Last of Us była bardzo przydatna. Zrozumiano ponoć potencjał konsoli PlayStation 4 i nauczono się jak go wykorzystywać. Wiedza ta ma teraz zostać wykorzystana przy produkcji czwartej odsłony ciepło przyjętej serii Uncharted.
„Mogliśmy rzeczywiście sprawdzić coś na naszym silniku PS4” – powiedział Meyer. – „Co więc możemy zrobić? Damy radę stworzyć grę w 1080p/60fps? Zawsze chcieliśmy to zrobić, ale z powodu efektów, które chcieliśmy przenieść na ekran 720p/30fps było w porządku. Dziś jednak naciskamy i to już nie jest wystarczająco dobra jakość. Dlatego też staramy się sprostać temu wyzwaniu”.
Każdy kto grał w jedną z trzech wydanych dotąd odsłon Uncharted nie obawiał się chyba o jakość „czwórki”. Mimo to dobrze wiedzieć, że twórcy nie stoją w miejscu i naciskają, by zaoferować jeszcze lepsze doznania z rozgrywki. Możemy mieć zatem już tylko nadzieję, że na oprawie wizualnej ulepszenia się nie skończą. Znając jednak Naughty Dog – możemy raczej spać spokojnie.
Premiera gry Uncharted 4 planowana jest na przyszły rok.
Źródło: VG247, Eurogamer
Komentarze
118