Testy wydajności gry World of Tanks 8.2 na karcie Palit GeForce GTX 650Ti OC 1GB
Nowy silnik gry
Niedawno informowaliśmy o premierze najnowszej aktualizacji World of Tanks. Gra dobiła do numeru 8.2, który przyniósł kilka istotnych zmian.
Wśród nich nie mogło oczywiście zabraknąć nowych maszyn, chociaż zapowiadane wcześniej chińskie czołgi znajdą się w grze dopiero w następnej aktualizacji.
Lista zmian World of Tanks 8.2 jest długa. To co zainteresowało nas najbardziej to nowy silnik graficzny i fizyczny na następujących mapach: Prokhorovka, Redshire, Erlenberg i Ruinberg.
Postanowiliśmy sprawdzić, jak nowy system renderowania sprawdza się w praktyce.
W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:
- procesor: AMD FX 8350
- płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
- RAM: Corsair Vengeance 2 x 8GB 1866 MHz CL9
- karta graficzna: Palit GeForce GTX 650Ti OC 1GB (1006/1375MHz)
- dysk: Kingston SSDNow V200+ 128 GB
- system: Windows 8 64-bit
- sterowniki: ForceWare 310.70
World of Tanks 8.2 - 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne, FXAA HQ
Sand River | 53 37 |
Himmelsdorf | 51 30 |
Malinovka | 49 39 |
Karelia | 49 24 |
Prokhorovka | 48 35 |
Ruinberg | 44 33 |
Erlenberg | 44 32 |
Westfield | 44 30 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Mapy wykorzystujące nowy system renderujący zaznaczyliśmy na wykresie ciemnoniebieskim kolorem. Na każdej mapie test przeprowadziliśmy trzykrotnie, a wyniki zostały uśrednione.
Wszelkie poprawki silnika gry mogą tylko cieszyć, ale z pewnością WOT niespecjalnie efektywnie korzysta z wielordzeniowych procesorów.
Inne ulepszenia grafiki i poprawki techniczne wersji 8.2 to:
- Zasięg rysowania obiektów został zwiększony; minimalny zasięg zwiększono z 400 do 600 metrów, a maksymalny z 1000 do 1400.
- Poprawiono rysowanie drzew i roślinności, co powinno zmniejszać problemy ze spadkiem ilości klatek na sekundę, kiedy w widoku snajperskim znajduje się dużo roślinności.
- Poprawiono problemy z płynnością gry na niektórych komputerach (zwłaszcza z kartami Radeon) na następujących mapach: Step, Południowe Wybrzeże, Autostrada, Kopalnie, Bezdroża, Klasztor.
- Poprawiono błędne wykrywanie jakości tekstur w ustawieniach grafiki.
- Zmieniono i poprawiono efekty zniszczeń w przypadku niektórych obiektów i budowli.
- Przerobiono niektóre obiekty otoczenia w oparciu o możliwości nowego silnika graficznego.
- Dodano cień czołgów w garażu.
- Dodano efekt zmniejszonej widoczności i jaskrawości emblematów i napisów w widoku pośmiertnym
Źródło: informacja własna, wargaming
Komentarze
67Na to czekałem, bo grać przy 15 klatkach na sekundę na niektórych mapach na Phenomie II X4 955 + HD7870 to żart.
nie korzystal, nie korzysta i dlugi czas korzystac nie bedzie. w sierpniu tego roku zakupili prawa do engine'u, ktory po prostu nie wykorzystuje wiecej jak 1 rdzen. musieliby kupic kompletnie inny engine, dostosowac go pod wot'a, + liczne testy - na co ich kompletnie w tym momencie nie stac. nie mowiac juz o tym, ile takie zmiany by trwaly...
takze jedyne, co sie liczy w klatkach/s to obecnie GPU + wysokie taktowanie procka.
CI72600K@4.5ghz+Asus 680 gtx - na monitorze Dell U2711
w rozdzialce 2560x1440 gra trzyma 40-70 fps srednio
prawie jak Crysis ;]
pozdrawiam
30fps a po update na minimum gra ledwo wyciąga 20fps i czasami sie wyłancza gratuluje a na wymogach pisze minimum radeon x800 haha
BTW co do tej sondy to mam naprawdę mieszane uczucia
"Nowy silnik sprawia że rozgrywka jest bardziej realistyczna" - nowy silnik pojawił sie już w aktualizacji 8.0, a teraz dochodzą tylko kosmetyczne zmiany map.
"Doceniam pracę, pełna lista poprawek robi wrażenie" niepotrzebnie "na siłę" wprowadzają niektóre zmiany. Cieszę się tylko, że czołgi KW-1S i IS zostały osłabione.
ciekawostka:
maja zmienic fizyke na ta od Havok'a