Wybór dostawcy hostingu przy rozpoczęciu działalności gospodarczej
Rozpoczynając prowadzenie biznesu musimy również odpowiednio zaplanować nasze działania w Sieci. Bez tego, nie uda nam się dotrzeć do potencjalnych klientów.
Jedną z najważniejszych decyzji podejmowanych na starcie własnego biznesu, jest wybór odpowiedniego dostawcy hostingu. Od tego będzie zależała bowiem stabilność i funkcjonalność serwisu, wygoda w korzystaniu z poczty, bezpieczeństwo danych czy możliwość prowadzenia transakcji online.
Jak wybierać mądrze?
Podstawową zasadą przy wyborze hostingu jest kierowanie się nie tylko obecnymi, ale też przyszłymi potrzebami naszego biznesu. Aby znaleźć odpowiedniego dostawcę usługi hostingowej, należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Poniżej przedstawiamy pięć kluczowych kwestii.
- Jak duże wymagania będzie mieć moja strona w momencie startu?
Jeśli chcemy uruchomić e-sklep z dziesiątkami lub setkami tysięcy produktów, to hosting współdzielony może okazać się niewystarczający do wygenerowanego przez klientów ruchu. Jeśli będzie to tylko skromna strona firmowa, to serwer dedykowany będzie zbyt duży i zbyt drogi w stosunku do tego przedsięwzięcia.
- Jakie są perspektywy przyrostu wymagań mojej strony w ciągu najbliższych dwóch lat?
Jeśli planujemy pozycjonowanie naszego e-sklepu czy bloga, a także zamierzamy czynnie działać na polu promocji, to musimy być świadomi, jak szybko wzrosną wymagania naszej strony, jeśli chodzi o hosting. Zwłaszcza wtedy, gdy oferujemy bardzo popularne treści lub produkt. Jeżeli natomiast nasza strona ma spełniać jedynie funkcję wizytówki, to w ciągu kilku lat od chwili rozpoczęcia działalności firmy, nasze potrzeby w kwestii hostingu nie ulegną znaczącym zmianom.
- Czy w razie gwałtownego wzrostu wymagań mojej strony jestem gotowy zatrudnić zespół administratorów?
Kosztem utrzymania popularnej strony WWW jest nie tylko płatność za usługę hostingową, ale także – jeśli wybierzemy opcję wymagającą administracji – wsparcie ze strony specjalisty. Możemy zatrudnić własnego pracownika, zbudować cały zespół administratorów lub skorzystać z outsourcingu usług. Jeśli nie przewidujemy tych inwestycji w ramach naszego budżetu, rozwiązaniem dla nas będą bezobsługowe opcje hostingu.
- Czy wiedząc, że rozwój naszej strony będzie bardzo dynamiczny, to na początku wolimy inwestować w większe zasoby hostingu, będąc przygotowanym na nagły skok w zapotrzebowaniu?
Warto dobrze się zastanowić, czy na początku działalności upierać się przy wyborze tańszej opcji hostingu o niższych parametrach. Okazuje się, ze bardzo częste są przypadki, gdy przy nagłym skoku zainteresowania stroną następuje potrzeba natychmiastowej migracji na mocniejszą opcję. Nagłe zwiększenie liczby odsłon może zaś spowodować pojawienie się sytuacji kryzysowej i brak dostępności serwisu dla użytkowników/klientów.
- Czy wolimy płacić stały abonament za określone parametry usługi, czy rozliczać się jedynie za ilość zużytych zasobów (nie znając nigdy sumy na rachunku końcowym)?
Hosting współdzielony, VPS i serwery dedykowane to opcje, w przypadku których za określone parametry musimy zapłacić abonament raz na miesiąc lub raz w roku. W przypadku chmury, najczęściej płacimy tylko za te zasoby, które faktycznie zużyjemy (przestrzeń, godziny mocy obliczeniowej, zużyty transfer). Często oznacza to oszczędności, ale i jednoczesne uczucie braku kontroli nad wydatkami.
– Przeglądając oferty hostingu należy zwrócić uwagę na wszystkie aspekty związane z usługą. Ważne jest, aby przeanalizować nasze potrzeby i wybrać ofertę najlepiej dostosowaną do naszych potrzeb. Ogromne znaczenie ma zaplecze techniczne i pozycja. Jeśli firma jest duża i funkcjonuje na rynku stosunkowo długo, to możemy spodziewać się lepszej obsługi i stabilniejszych usług – mówi Maria Głowacka, Brand Manager firmy AZ.pl - marki, która w tym roku obchodzi swoje 18. urodziny – Im mniej zmian usługodawców, tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia przerwy w dostępności strony WWW oraz większa szansa na oszczędności wynikające z wyboru pakietów usług.
Zanim podejmiemy decyzję pamiętajmy, żeby wziąć pod uwagę wszystkie powyższe aspekty. Wtedy możemy być pewni, że zarówno my, jak i nasi klienci, będziemy zadowoleni.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!