Od teraz w nazwach produktów Xiaomi mniej tego, do czego się przyzwyczailiśmy
Często zdarza się, że firmy by poprawić wizerunek lub odświeżyć markę dokonują zmiany logotypu, a czasem nawet nazewnictwa marki. Nie zawsze jednak te działania przynoszą korzyści. W przypadku Xiaomi jednakże, te zmiany wydają się mieć sens
Zmiana, którą od trzeciego kwartału (czyli już teraz) wprowadzi Xiaomi, polega na wyeliminowaniu z nazw produktów przedrostka Mi. To element szerszej akcji polegającej na rebrandingu, zmianie wyglądu logotypów, którą Xiaomi prowadzi już od dłuższego czasu.
Mi zastąpione zostanie samodzielną nazwą Xiaomi, którą obecnie i tak podświadomie często dodawaliśmy mówiąc o produktach z serii Mi. Widoczne to było w tytułach naszych recenzji produktów Xiaomi. No właśnie, sam napisałem Xiaomi, a nie Mi.
Jak teraz będą nazywane produkty z serii Mi?
Nie będziemy mieli już Xiaomi Mi 12 czy też Mi 12, a Xiaomi 12. Zegarki będą nazywane Xiaomi Watch, opaski Xiaomi Band. A wody nie będziemy gotować w Mi Smart Kettle tylko Xiaomi SmartKettle.
By jednak nie wprowadzać zamieszania, wśród użytkowników i potencjalnych klientów, nazwy dotychczasowych produktów pozostaną bez zmian, z zastosowaniem marki Mi. Xiaomi wprowadzi zmiany prawdopodobnie dopiero przy całkowicie nowych liniach produktowych, a nie będzie mieszać w tych, które istnieją, ale jeszcze nie są kompletne. Proces zmiany nie będzie też natychmiastowy, a zgodnie z oświadczeniem firmy trochę potrwa.
Z perspektywy nazewnictwa, mniej Mi w nazwie nie jest złym działaniem. Xiaomi ma przecież podmarkę Redmi, jest także POCO, i stosowanie dodatkowego Mi w nazwie po automatycznie nasuwającym się Xiaomi, które już ma człon "mi" w nazwie, nie wnosiło nic konkretnego.
Oświadczenie firmy Xiaomi dotyczące zmiany nazewnictwa
Począwszy od trzeciego kwartału 2021 roku, seria produktów „Mi” firmy Xiaomi zostanie przemianowana na „Xiaomi”. Zmiana ta ujednolici naszą globalną markę i zniweluje różnice w postrzeganiu jej oraz produktów.
Wdrożenie tej zmiany we wszystkich regionach może potrwać. Wraz z wprowadzeniem nowej tożsamości marki na rynku znajdą się dwie odrębne serie produktów.
Produkty serii Xiaomi reprezentują szczytowe osiągnięcia technologii i oferują użytkownikom najwyższej jakości wrażenia. Produkty serii Redmi to innowacje w bardziej przystępnej cenie i są skierowane do młodszych odbiorców.
Nazewnictwo serii produktów - Xiaomi i Redmi - zostanie z czasem zastosowane również w naszych produktach ekosystemu oraz IoT.
Bez Mi w nazwie, ale wciąż z Mi w logo
"Mi" po zmianach, które już niebawem wejdą w życie, wciąż będzie wybrzmiewać w nazwie Xiaomi, choćby w logo firmy, które pozostaje takie jak dotychczas i ma element graficzny zawierający litery Mi.
Dlatego użytkownicy wciąż będą prawidłowo identyfikować się z marką producenta i jego produktami. Dla mnie ta zmiana nie jest zaskoczeniem, ani czymś złym. Może być korzystna także z perspektywy prawa dotyczącego znaków towarowych, gdyż ułatwi rejestrację nazw i obniży koszty takich operacji.
Ale klienci i fani marki mogą mieć inne odczucia w związku z wycofaniem członu Mi z nazw produktów. Dlatego dajcie znać w komentarzach, co osobiście myślicie o działaniach Xiaomi.
Źródło: inf. własna, Xiaomi
Komentarze
3Wszyscy przyzwyczaili się do "Mi" bo i lepiej to brzmiało i lepiej wyglądało.
No ale marketingowcy wieża lepiej ...