Ta podstrona poświęcona jest wynikom w grach przy użyciu zintegrowanej grafiki w AMD Trinity. Dzięki nim możecie się przekonać jakiego przyśpieszenia należy się spodziewać stosując szybsze pamięci RAM oraz podkręcając APU. Testy przeprowadziliśmy w trzech ustawieniach:
- z pamięcią RAM 1333MHz
- z pamięcią RAM 1866MHz
- z rdzeniami procesora podkręconymi do 4,5 GHz oraz układem graficznym podkręconym do 1,1 GHz oraz pamięciami 1866MHz
W każdym przypadku dla APU zostało przypisane 512 MB RAM (ustawienia domyślne). Testowa płyta Gigabyte umożliwiała przypisanie dla zintegrowanego układu graficznego nawet 2GB RAM, jednak wątpliwe jest, by każda płyta z FM2 oferowała taką możliwość - warto na to zwrócić uwagę przy zakupie.
DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 44
36 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 40
33 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 33
27 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1680 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 49
40 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 45
37 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 37
30 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 73
50 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 65
47 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 57
42 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
Nawet bez podkręcania DiRT: Showdown w średnich ustawieniach działa na topowym Trinity naprawdę dobrze. Po podkręceniu możemy pokusić o zwiększenie detali, czy też włączenie wygładzania krawędzi.
Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 31
26 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 29
22 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 23
20 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1680 x 1050
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 35
30 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 33
28 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 27
22 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 58
50 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 54
39 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 44
33 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
W przypadku Sleeping Dogs wyższe rozdzielczości poważniej odbijają się na komforcie działania gry. Dzięki OC możemy zwiększyć komfort rozgrywki, choć w Full HD średnia ilość klatek na sekundę nie zwiększa się do imponującego poziom - znacznie lepiej wygląda za to minimalna liczba.
Borderlands 2 - 1920 x 1080
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 31
24 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 29
23 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 23
18 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 - 1680 x 1050
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 34
28 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 32
26 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 26
20 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 - 1280 x 720
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 57
46 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 54
43 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 42
34 |
| średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę |
Również Borderlands 2 jest dla APU wymagającym tytułem. Niemniej około 30 klatek na sekundę w Full HD jest dobrym wynikiem.
Topowe APU AMD umożliwia rozgrywkę nawet w najnowsze tytuły, choć by uzyskać pełną płynność w przypadku wymagających tytułów konieczne może się okazać zmniejszenie rozdzielczości. Pamiętamy o życzeniu naszych czytelników, by przeprowadzić test w najnowszej wersji gry World of Tanks - testy ukażą się wkrótce w postaci newsa.