Ta podstrona poświęcona jest wynikom w grach przy użyciu zintegrowanej grafiki w AMD Trinity. Dzięki nim możecie się przekonać jakiego przyśpieszenia należy się spodziewać stosując szybsze pamięci RAM oraz podkręcając APU. Testy przeprowadziliśmy w trzech ustawieniach:
- z pamięcią RAM 1333MHz
- z pamięcią RAM 1866MHz
- z rdzeniami procesora podkręconymi do 4,5 GHz oraz układem graficznym podkręconym do 1,1 GHz oraz pamięciami 1866MHz
W każdym przypadku dla APU zostało przypisane 512 MB RAM (ustawienia domyślne). Testowa płyta Gigabyte umożliwiała przypisanie dla zintegrowanego układu graficznego nawet 2GB RAM, jednak wątpliwe jest, by każda płyta z FM2 oferowała taką możliwość - warto na to zwrócić uwagę przy zakupie.
DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 44 36 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 40 33 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 33 27 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1680 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 49 40 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 45 37 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 37 30 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 73 50 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 65 47 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 57 42 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Nawet bez podkręcania DiRT: Showdown w średnich ustawieniach działa na topowym Trinity naprawdę dobrze. Po podkręceniu możemy pokusić o zwiększenie detali, czy też włączenie wygładzania krawędzi.
Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 31 26 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 29 22 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 23 20 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1680 x 1050
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 35 30 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 33 28 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 27 22 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 58 50 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 54 39 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 44 33 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
W przypadku Sleeping Dogs wyższe rozdzielczości poważniej odbijają się na komforcie działania gry. Dzięki OC możemy zwiększyć komfort rozgrywki, choć w Full HD średnia ilość klatek na sekundę nie zwiększa się do imponującego poziom - znacznie lepiej wygląda za to minimalna liczba.
Borderlands 2 - 1920 x 1080
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 31 24 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 29 23 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 23 18 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 - 1680 x 1050
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 34 28 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 32 26 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 26 20 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 - 1280 x 720
[kl./s] niskie
OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz | 57 46 |
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz | 54 43 |
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz | 42 34 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Również Borderlands 2 jest dla APU wymagającym tytułem. Niemniej około 30 klatek na sekundę w Full HD jest dobrym wynikiem.
Topowe APU AMD umożliwia rozgrywkę nawet w najnowsze tytuły, choć by uzyskać pełną płynność w przypadku wymagających tytułów konieczne może się okazać zmniejszenie rozdzielczości. Pamiętamy o życzeniu naszych czytelników, by przeprowadzić test w najnowszej wersji gry World of Tanks - testy ukażą się wkrótce w postaci newsa.