Numeracja zintegrowanej grafiki zaczynająca sie na cyfrę 7 sugeruje, że mamy do czynienia z nową architekturą GCN. Tak nie jest. "Integry" oparte na tej architekturze pojawią się dopiero w kolejnej generacji APU. Szkoda, bo Trinity mogłoby dostać jeszcze większego "kopa" w obliczeniach OpenCL.
Wiadome jest, że najmocniejsza wersja zintegrowanej grafiki Intela, czyli HD 4000, jest mniej wydajna od tej zastosowanej w topowym Llano. Różnica pomiędzy Trinity będzie więc jeszcze większa. Sytuację komplikuje fakt, że HD 4000 jest instalowana w mocniejszych, a więc droższych modelach procesorów. Tańsze modele Ivy Bridge wyposażone są układ HD 2500 lub wręcz HD.
3D Mark 06: 1280 x 1024
[wynik ogólny]
HD 7660D (A10-5800K) | ![]() ![]() |
HD 6550D (A8-3870K) | ![]() ![]() |
HD 6550D (A8-3850) | ![]() ![]() |
Intel HD 4000 (Core i5 3570K) | ![]() ![]() |
HD 6530D (A6-3650) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
3DMark 11 – Performance
[wynik ogólny]
HD 7660D (A10-5800K) | ![]() ![]() |
Intel HD 4000 (Core i5 3570K) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Jest to szczególnie widoczne w przypadku wykorzystania bibliotek DirectX 11, przy czym cena przetestowanego modelu Core i5 to średnio ponad 900 zł.
The Last Remnant – 1280 x 720
[średnie klatki na sekundę]
HD 7660D (A10-5800K) | ![]() ![]() |
HD 6550D (A8-3870K) | ![]() ![]() |
HD 6550D (A8-3850) | ![]() ![]() |
Intel HD 4000 (Core i5 3570K) | ![]() ![]() |
HD 6530D (A6-3650) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Starsze gry na pewno będą działać na integrze Intela całkiem nieźle. Niemniej nawet w niskiej rozdzielczości różnica pomiędzy Trinity a HD 4000 wynosi ponad 10 klatek na sekundę.
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – 1280 x 720
[śr. kl./s.] Ustawienia niskie
HD 7660D (A10-5800K) | ![]() ![]() |
HD 6550D (A8-3870K) | ![]() ![]() |
Intel HD 4000 (Core i5 3570K) | ![]() ![]() |
AMD utrzymuje prymat, jeśli chodzi o wydajność zintegrowanej grafiki. Nawet najdroższe modele procesorów Intela nie zapewnią takiej wydajności wbudowanego układu graficznego.