Poniższe testy mają na celu pokazanie jak popularne gry działają na APU AMD (bez zewnętrznej karty graficznej), oraz jaki wpływ na wydajność ma taktowanie pamięci RAM. Testy AMD A10-7850K wykonaliśmy w dwóch ustawieniach:
- ustawienia z RAM 1866 MHz
- ustawienia z RAM 2400 MHz
Testy pozostałych APU (za wyjątkiem A10-6700) zostały wykonane przy użyciu Windows 7 SP1 64-bit.
DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0
A10-7850K (8.1) - 2400 MHz | 76 60 |
A10-7850K (8.1) - 1866 MHz | 70 56 |
A10-6700 (8.1) – 1866 MHz | 66 54 |
A10-6800K – 1866 MHz | 66 48 |
A10-5800K – 1866 MHz | 65 47 |
A8-5600K – 1866 MHz | 58 46 |
A10-6800K – 1333 MHz | 57 45 |
A10-5800K – 1333 MHz | 57 42 |
A10-6700 (8.1) – 1333MHz | 54 44 |
A10-5700 – 1866 MHz | 52 38 |
A8-5600K – 1333 MHz | 51 39 |
A10-5700 – 1333MHz | 50 35 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1680 x 1050
[kl./s] medium, AA x0
A10-7850K (8.1) - 2400 MHz | 60 47 |
A10-7850K (8.1) - 1866 MHz | 52 42 |
A10-6800K – 1866 MHz | 45 38 |
A10-6700 (8.1) – 1866 MHz | 45 37 |
A10-5800K – 1866 MHz | 45 37 |
A10-5700 – 1866 MHz | 42 34 |
A10-6800K – 1333 MHz | 38 31 |
A10-6700 (8.1) – 1333 MHz | 38 31 |
A8-5600K – 1866 MHz | 37 31 |
A10-5800K – 1333 MHz | 37 30 |
A10-5700 – 1333 MHz | 37 30 |
A8-5600K – 1333 MHz | 32 26 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
A10-7850K (8.1) - 2400 MHz | 54 43 |
A10-7850K (8.1) - 1866 MHz | 46 38 |
A10-6700 (8.1) – 1866 MHz | 41 32 |
A10-6800K – 1866 MHz | 40 35 |
A10-5800K – 1866 MHz | 40 33 |
A10-5700 – 1866 MHz | 39 32 |
A10-6700 (8.1) – 1333 MHz | 35 28 |
A10-6800K – 1333 MHz | 34 28 |
A8-5600K – 1866 MHz | 33 27 |
A10-5800K – 1333 MHz | 33 27 |
A10-5700 – 1333 MHz | 33 27 |
A8-5600K – 1333 MHz | 29 24 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Radeon R7 zintegrowany z Kaveri jest z pewnością najszybszą "integrą" na rynku. Przy wykorzystaniu pamięci 1866 MHz i rozdzielczości Full HD osiąga prawie 50 klatek na sekundę.
Borderlands 2 – 1280 x 720
[kl./s] niskie
A10-7850K (8.1) - 2400 MHz | 75 58 |
A10-7850K (8.1) - 1866 MHz | 64 50 |
A10-6700 (8.1) – 1866 MHz | 57 42 |
A10-6800K – 1866 MHz | 56 45 |
A10-5800K – 1866 MHz | 54 43 |
A10-5700 – 1866 MHz | 53 41 |
A8-5600K – 1866 MHz | 49 40 |
A10-6700 (8.1) – 1333 MHz | 49 36 |
A10-6800K – 1333 MHz | 47 36 |
A10-5800K – 1333 MHz | 42 34 |
A10-5700 – 1333 MHz | 41 32 |
A8-5600K – 1333 MHz | 39 30 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Borderlands 2 – 1920 x 1080
[kl./s] niskie
A10-7850K (8.1) - 2400 MHz | 43 34 |
A10-7850K (8.1) - 1866 MHz | 37 29 |
A10-6700 (8.1) – 1866 MHz | 34 26 |
A10-6800K – 1866 MHz | 30 25 |
A10-5800K – 1866 MHz | 29 23 |
A10-5700 – 1866 MHz | 28 22 |
A10-6800K – 1333 MHz | 27 21 |
A8-5600K – 1866 MHz | 26 21 |
A10-6700 (8.1) – 1333 MHz | 25 21 |
A10-5800K – 1333 MHz | 23 18 |
A10-5700 – 1333 MHz | 22 18 |
A8-5600K – 1333 MHz | 20 15 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
W testach Borderlands 2 zrezygnowaliśmy z rozdzielczości 1680 x 1050, bowiem gra "nie lubi" rozdzielczości 16:10 - wyniki mogą być niższe niż w 1920 x 1080. W Borderlands 2 przyśpieszenie nie jest aż tak spektakularne, ale doskonale widoczne. Wykorzystanie bardzo szybkich pamięci 2400 MHz pozwala na przekroczenie 40 klatek na sekundę w Full HD.
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie, AA x0
A10-7850K (8.1) - 2400 MHz | 63 49 |
A10-7850K (8.1) - 1866 MHz | 56 43 |
A10-6800K – 1866 MHz | 54 44 |
A10-5800K – 1866 MHz | 54 39 |
A10-6700 (8.1) – 1866 MHz | 53 38 |
A10-5700 – 1866 MHz | 52 34 |
A8-5600K – 1866 MHz | 51 33 |
A10-6800K – 1333 MHz | 44 38 |
A10-5800K – 1333 MHz | 44 33 |
A10-6700 (8.1) – 1333 MHz | 44 35 |
A10-5700 – 1333 MHz | 43 33 |
A8-5600K – 1333 MHz | 42 30 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1680 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0
A10-7850K (8.1) - 2400 MHz | 41 30 |
A10-7850K (8.1) - 1866 MHz | 36 25 |
A10-6800K – 1866 MHz | 33 25 |
A10-5800K – 1866 MHz | 33 28 |
A10-6700 (8.1) – 1866 MHz | 33 25 |
A10-5700 – 1866 MHz | 32 25 |
A8-5600K – 1866 MHz | 31 24 |
A10-6800K – 1333 MHz | 27 23 |
A10-5800K – 1333 MHz | 27 22 |
A10-6700 (8.1) – 1333 MHz | 27 21 |
A10-5700 – 1333MHz | 26 19 |
A8-5600K – 1333 MHz | 25 21 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0
A10-7850K (8.1) - 2400 MHz | 37 28 |
A10-7850K (8.1) - 1866 MHz | 32 24 |
A10-6800K – 1866 MHz | 29 24 |
A10-5800K – 1866 MHz | 29 22 |
A10-6700 (8.1) – 1866 MHz | 29 20 |
A10-5700 – 1866 MHz | 28 20 |
A8-5600K – 1866 MHz | 27 19 |
A10-6800K – 1333 MHz | 24 22 |
A10-6700 (8.1) – 1333 MHz | 24 19 |
A10-5800K – 1333 MHz | 23 20 |
A10-5700 – 1333 MHz | 23 18 |
A8-5600K – 1333 MHz | 22 17 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Gra Sleeping Dogs okazała się najbardziej wymagają dla APU Kaveri. Tym niemniej pozwala na rozgrywkę w ponad 30 klatkach na sekundę w 1920 x 1080.
Porównanie zintegrowanych grafik firm AMD i Intel.
The Last Remnant Benchmark: 1280 x 720 (grafika zintegrowana)
[śr.kl./s]
Radeon R7 (A10-7850K) | 70 61 |
Radeon HD 8670D (A10-6800K) | 62 51 |
Radeon HD 7660D (A10-5800K) | 62 49 |
Intel HD 4600 (i5 4670K) | 61 52 |
Radeon HD 8670D (A10-6700) | 61 49 |
Intel HD 4600 (Core i5 4570) | 57 49 |
Intel HD 4600 (i3 4340) | 49 41 |
Intel HD 4600 (Core i3 4330) | 49 41 |
Intel HD 4400 (i3 4130) | 45 38 |
Intel HD (Pentium G3220) | 36 32 |
1866 MHz 1333 MHz |
Największego przyśpieszenia należy spodziewać się w nowych grach, jednak nawet w przypadku starszych produkcji Radeon R7 wbudowany w Kaveri pokazuje na co go stać. Wykorzystanie pamięci 2400 MHz powoduje wzrost średnich klatek na sekundę do 80.