Bohater artykułu nie miał problemu z pokonaniem granicy 10 tys. punktów w 3DMark 11. Płynność z jaką wyświetlane były kolejne testy stała na wysokim poziomie.
3DMark
3DMark Fire Strike
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500)
10857
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
8529
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502)
8449
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
8080
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500)
6894
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
6673
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502)
6144
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
6009
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
5297
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
4830
W najnowszej odsłonie najpopularniejszego benchmarka na świecie, Asus GeForce GTX 780 DCUII OC osiągnął ponad 8 tys. punktów, co zaowocowało zajęcie mu miejsca w czołówce najszybszych kart graficznych.
W tym teście wydajność w rozdzielczości Full HD wynosiła średnio 52 kl./s – w pełni wystarczało do komfortowej zabawy. Zwiększając wielkość obrazu do 2560x1600, prezentowany przez nas GeForce GTX 780 miał trudności z utrzymaniem odpowiedniej płynności obrazu, co jednak nie jest niczym szczególnym, bowiem dotyczy to większości dostępnych dziś akceleratorów.
Bardzo szybko i bezproblemowo grało nam się w Grid 2. Karta graficzna firmy Asus gwarantowała wyśmienitą wydajność w każdych warunkach testowych – również w trybie 2560x1600.
Far Cry 3
Far Cry 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500)
69 45
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
65 52
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502)
64 52
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
63 51
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
58 49
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500)
57 43
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502)
54 45
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
50 42
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
48 39
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
48 41
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Far Cry 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500)
59 42
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
48 41
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502)
44 39
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
44 39
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
38 34
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500)
37 31
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502)
35 28
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
29 26
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
29 25
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
28 24
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Kolorowy i pełen zaskakujących widoków Far Cry 3 wymaga mocnych kart graficznych. Jak widać minimum do trybu obrazu 1920x1080 jest GeForce GTX 660 Ti. W takich ustawieniach bohater artykułu oferował średnio 63 kl./s. Po podniesieniu poprzeczki i zwiększeniu rozdzielczości obrazu, nadal można było cieszyć się przyzwoitą płynnością obrazu.
Max Payne 3
Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502)
85 56
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
84 56
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500)
83 60
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
82 54
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
78 48
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
75 53
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502)
73 47
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
61 37
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
61 37
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500)
77 53
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
70 47
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502)
69 45
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
68 46
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500)
61 44
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
56 40
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
55 39
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502)
54 36
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
45 31
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
44 30
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Max Payne 3 przy maksymalnych ustawieniach obrazu również potrzebuje odpowiednio silnych podzespołów komputera. Choć w popularnej rozdzielczości 1920x1080 nie potrzeba dysponować kartą graficzną z najwyżej półki, o tyle granie w 2560x1600 bez topowego akceleratora ani rusz. Asus GeForce GTX 780 DCUII OC w takich warunkach podołał wyzwaniu i gwarantował dobrą wydajność.
Metro: Last Light
Metro: Last Light
1920x1080 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
66 56
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
64 55
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
52 45
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502)
50 44
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500)
48 41
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
40 35
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
40 35
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
37 32
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
35 33
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
34 31
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
28 24
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500)
27 23
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502)
26 23
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
21 18
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
20 18
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
18 16
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Podziemne tunele w Metro: Last Light wyglądają niesamowicie, ale pod warunkiem, że gramy w maksymalnych detalach graficznych. A to z kolei wymaga kart graficznych z najnowszych generacji. Opisywany dziś akcelerator bardzo dobrze sprawdził się w rozdzielczości 1920x1080. W wyższym ustawieniu obrazu niestety zaczęło brakować mu już tchu, choć i tak uplasował się w czołówce najszybszych kart graficznych.
Tomb Raider
Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe detale, FXAA, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500)
85 78
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502)
75 65
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
66 61
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
62 57
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500)
53 45
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
53 44
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502)
51 43
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
44 40
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
38 33
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
34 30
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe detale, FXAA, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500)
57 45
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502)
45 37
Zotac GTX 780 AMP! 3GB (1006/1552)
41 37
Asus GTX 780 DCUII OC 3GB (889/1502)
38 35
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500)
30 26
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753)
30 23
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502)
27 22
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250)
27 24
GeForce GTX 760 2GB (980/1502)
23 19
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502)
20 17
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Wrażenia podobne, jak z Metro: Last Light – tryb 1920x1080 w zupełności grywalny, natomiast posiadacze monitorów o rozdzielczościach większych, niż Full HD będą zmuszeni do obniżenia niektórych opcji grafiki.