Dla tych miłośników konsol, którym nie wystarcza rejestrowanie rozgrywki w 30 klatkach, w rozdzielczości 1080p ExtremeCap U3 może być strzałem w dziesiątkę.
doskonała jakość nagrań; możliwość rejestrowania rozgrywki i streamowania w rozdzielczości 1080p przy 60 kl/s; bezproblemowa instalacja; świetna aplikacja diagnostyczna dla optymalizacji procesu nagrywania; spore możliwości podłączeniowe (PC oraz konsole starej i nowej generacji); wysoka jakość wykonania; możliwość rejestrowania nieskompresowanego materiału….
Minusy....ograniczona w zasadzie do zewnętrznych edytorów z serii Adobe Premier i Sony Vegas (po zainstalowaniu odpowiednich pluginów); brak wyjścia HDMI z opcją pass-through – granie w oknie podglądu średnio komfortowe; konieczność posiadania kontrolera USB 3.0 (wparcie dla chipsetów Intel Native, Renesans, Fresco); nowa wersja ReCentral przeznaczona tylko dla tej karty; brak możliwości nagrywania z opcją TimeShift (choć opcja ta jest uwzględniona w programie ReCentral); szybko brudząca się połyskująca część obudowy
Moda na dzielenie się ze światem własnoręcznie nagranymi filmami z gier, w których chwalimy się swoimi osiągnięciami, prezentujemy najciekawsze fragmenty stoczonych bitew, piętnujemy napotkane babole techniczne czy też wspólnie śmiejemy się z odnalezionych „easter eggsów” zatacza coraz szersze kręgi. I trudno się temu dziwić skoro teraz każdy może pobawić się w „jutubera”. Rozwiązań oferujących nam możliwość rejestrowania własnej rozgrywki mamy już bowiem na pęczki. A skoro obraz wideo stał się dla nas bardziej przyswajalny niż tekst nasze oczekiwania wobec jego jakości stale rosną. Podczas gdy jednak pecetowi wideo puryści (do których zapewne zalicza się większość z naszych czytelników) mogli prezentować w swoich filmach super płynną rozgrywkę w ultra ustawieniach graficznych, konsolowcy do niedawna walczyli z ograniczeniami samego nagrywania. A to zabezpieczenie HDCP, a to kodek z dużą kompresją, a to kłopoty z rozdzielczością i ilością zarejestrowanych klatek. Na szczęście kolejne generacje kart do przechwytywania pozbyły się tych problemów przyczyniając się jednocześnie do wykształcenia bardziej wymagającej społeczności konsolowych filmowców. I właśnie w takich wideofilów próbuje wstrzelić się AVerMedia ze swoją kartą ExtremeCap U3 oferującą możliwość rejestrowania i strumieniowania obrazu w jakości HD 1080p przy 60 klatkach na sekundę.
Specyfikacja techniczna:
Wejście wideo | HDMI, Component (z pomocą specjalnego adaptera) |
Wejście audio | HDMI, Component (z pomocą specjalnego adaptera) |
Interfejs | USB 3.0 (zweryfikowane chipsety Intel Native, Fresco, Renesans) |
Możliwości podłączenia | PS3/ PS4 (po wyłączeniu bądź zdjęciu HDCP)/ X360/ XONE/ WiiU/ PC |
Wspierane rozdzielczości | 640x480p – 1920x1080p (maksymalnie 60 kl/s) |
Przechwytywanie | od 640x480p do 1920x1080p (maks 60 kl/s) |
Kodek | sprzętowa kompresja H.264 (ACC) – RECentral/ materiał nieskompresowany tylko poprzez zewnętrzne programy do edycji wideo |
Wymiary | 137,2x84,8x18,55 mm |
Waga | 182 g |
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny – Intel i5-3400 lub lepszy, NVIDIA GT630 lub lepsza, 4GB RAM, USB 3.0 (oparty o jeden ze wspieranych chipsetów)
- Notebook – Intel i7-3537U 2.0GHz/ i7-4700HQ 2.4GHz, NVIDIA GT 735M/ NVIDIA GT 750M, 4 GB RAM, USB 3.0 (oparty o jeden ze wspieranych chipsetów)
Wspomniane wyżej 60 klatek na sekundę nie zrobi zapewne wrażenia na posiadaczu peceta. Na komputerach królują przecież programy pokroju Frapsa, Action czy Bandicama, które, o ile tylko pociągnie to nasza maszyna, potrafią skroić nawet i 120 klatek. Jednak sprzętowe rozwiązania dedykowane konsolom jak dotąd nie potrafiły pokonać bariery 30 fps’ów przy maksymalnej rozdzielczości 1080p. W przypadku ExtremeCap U3 stało się to możliwe dzięki oparciu transferu danych o USB 3.0. A że karta ta aspiruje do miana półprofesjonalnego sprzętu do przechwytywania wideo (także z kamer cyfrowych i innych urządzeń) producent wyposażył ją również opcję zapisu i obróbki nieskompresowanego materiału w zewnętrznym oprogramowaniu edycyjnym. Całość prezentuje się więc nadal intrygująco. Tym bardziej, że wśród oficjalnie wspieranych platform, z których możliwe jest „grabienie” obrazu znalazł się i nasz poczciwy pecet. Czas sprawdzić jak ExtremeCap U3 radzi sobie w różnych konfiguracjach sprzętowych, jaką jakość nagrań oferuje i czy faktycznie, tak jak twierdzi producent, przesunięcie wszystkiego na ekran komputera gwarantuje ten sam komfort co wcześniej opisywane przez nas urządzenia.
Platformy testowe:
Komputer stacjonarny + notebook:
- Procesor: Intel i7-965 Extreme Edition 3,2GHz
- Płyta główna: Asus Rampage II Extreme
- RAM: 18GB
- Karta graficzna: Asus GeForce GTX 770 2GB OC Edition
- Karta dźwiękowa: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion
- Sterowniki: GeForce 335.23 Driver
Z uwagi na brak wspieranego USB 3.0 w komputerze stacjonarnym testowane urządzenie podłączone zostało do notebooka – model Asus G56, na którym zapisywane były nagrania.
Playstation 4 + notebook
Zabezpieczenie HDCP „zdjęte” z pomocą 2 portowego aktywnego splittera firmy Gamebird (DSP-2PH4-001), a po premierze oficjalnej aktualizacji 1.70 – poprzez wyłączenie stosownej opcji w ustawieniach konsoli.