Ustawień w grze jest tyle, co kot napłakał, przy takiej produkcji spodziewałem się nieco więcej możliwości modyfikowania wyglądu grafiki. Co ciekawe, nie ma większej różnicy w wyglądzie gry na ustawieniach niskich, czy wysokich, więc gracze ze słabszymi kartami graficznymi powinni być zadowoleni. Opiszę teraz ustawienia graficzne oraz przedstawię ich wpływ na wydajność, do ciekawszych dorzuciłem screeny prezentujące różnice.
• Rozdzielczość: (zależne od sprzętu) - rozdzielczość generowanego obrazu.
Poziom szczegółów: (Niska, Średnia, Wysoka) – odpowiada za ilość źdźbeł trawy, gęstość drzew, czy obiektów porozrzucanych na mapie (beczki, śmieci, itp.) [FPS: 5]
• Jakość tekstur: (Niska, Średnia, Wysoka) – oczywiście chodzi o tekstury, czyli ich rozdzielczość, wyrazistość, ostrość. Nie obserwujemy różnicy w jakości obrazu. [FPS: 2]
• Jakość cieni: (Niska, Średnia, Wysoka) – ilość cieni w grze, decyduje, czy będą wygładzone, czy poszarpane. [FPS:4]
• Jakość efektów: (Niska, Średnia, Wysoka) – bardzo ważna opcja w grze, decydująca o wszystkich efektach świetlnych (HDR), kurzu, czy ogniu. Polecam pozostawić przynajmniej na wartości średniej. [FPS: 6]
• Antyaliasing: (zależne od sprzętu) – AA w BC2 jest dość dziwny, gdyż wystarczy ustawić wartość 2x i już widać sporą różnicę, przy wartościach wyższych nie widać większych zmian w jakości obrazu. Im wyższa wartość, tym gładsze krawędzie obiektów.
• Filtr anizotropowy: (1x, 2x, 4x, 8x, 16x) – filtrowanie działa równie dziwnie, co AA, wydaje się być stale włączone, mimo wprowadzania zmian. Nie widać żadnej różnicy między 1x, a 16x. W gruncie rzeczy ma zwiększyć jakość, ostrość tekstur znajdujących się dalej.
• Synchronizacja pio.: (Wył, Wł) - synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania monitora (w Hz). Wyłączone do testów.
• HBAO: (Wył, Wł) – poprawia ogólną jakość obrazu, rozjaśnia go. [FPS: 7]