Najnowsza część Bioshock’a jest obowiązkowym tytułem dla fanów serii. Osoby nie mające jeszcze do czynienia z nietuzinkowym klimatem tej gry, będą musiały przez trochę przyzwyczaić. Fabuła, konstrukcja miasta Columbia, misje, możliwości unicestwiania przeciwników, czy wreszcie dodatkowe smaczki zawarte w Bioshock: Infinite są naprawdę świetne. Zadziwia, inspiruje i zapiera dech w piersiach całe miasto wiszące w przestworzach – to trzeba zobaczyć na własne oczy. Kolorystyka i różnorodność miasta może się spodobać nie tylko wyznawcom gatunku, ale i świeżym graczom stawiającym pierwsze kroki w Bioshock.
Szkoda natomiast, że deweloperzy użyli dość przestarzałego, jak na dzisiejsze standardy, silnika graficznego Unreal 3. Często napotykaliśmy na takie momenty, że obiekty oglądane z daleka wyglądały ładnie i interesująco, a gdy się do nich zbliżyliśmy, traciły swój urok. Częstokroć przez słabej jakości tekstury, które w wielu miejscach wyglądają jak w grach z przed kilku lat. Zdarza się również wiele innych niedoróbek i błędów graficznych.
Jest oczywiście i pozytywna strona zastosowania nienajnowszego już silnika graficznego. Wymagania sprzętowe nie są jakoś specjalnie wyśrubowane – wystarczy akcelerator graficzny za ok. 650-700 zł, by móc cieszyć się maksymalnymi detalami w rozdzielczości Full HD. Do takich warunków proponujemy więc Radeona HD 7850, a super płynność przez większość czasu zabawy w Bioshock: Infinite zapewni akcelerator GeForce GTX 660. Gra na kartach graficznych z niższej półki nie stanowi jednak większego problemu. Mając Radeona HD 7770, wystarczy obniżyć nieco jakość oświetlenia, cieni i tekstur, a pozwoli nam na zabawę w 1920x1080.
Użycie drogich i szybkich modeli pokroju GeForce GTX 680 albo Radeon 7970 oferuje super komfort w trybie Full HD, a nawet w jeszcze wyższych ustawieniach. Posiadając którąś z tych kart graficznych nie mamy czegoś się bać – liczba wyświetlanych kl./s często oscyluje w okolicach 100.
Bioshock: Infinite przypadł do gustu naszej redakcji, pomimo wielu niedoróbek w grafice. A co wy uważacie na temat trzeciej części Bioshock’a, którego akcja rozgrywa się wysoko w chmurach? Zapraszamy do komentarzy.
Podsumowanie | ||
plusy: • fabuła • klimat gry • konstrukcja latającego miasta Columbia • ładna kolorystyka • narzędzia mordu • niewygórowane wymagania sprzętowe | ||
minusy: • przestarzały silnik graficzny • w wielu lokacjach słabej jakości tekstury • błędy w grafice | ||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 129 zł (PC) | ||
Komentarze
70PS. Na siłę wymyślacie te minusy ? Przestarzały silnik graficzny ? Who cares ? Nie znam się na tym, nie jestem developerem. Co mnie obchodzi silnik graficzny ? Jeżeli są rażące niedociągnięcia w grafice, coś szpeci odczucia estetyczne autora, to trzeba tak napisać i nie rozmieniać się na drobne. Ostatnio jest jakaś dziwna moda na reklamowanie narzędzi developerskich razem z grami. Jeszcze 10 lat temu nikt o ty nie wspominał w recenzjach GIER.
Uważacie, że jest aż tak ogromna różnica w wyglądzie gry na dx11 i dx10, że warto inwestować w nową kartę ?
Pozdrawiam
widać ram 4-8 to zadna róznica :)
To fakt że optymalizacja mogła być lepsza ale i tak przyjemność z grania jest przeogromna. Polecam wszystkim niezdecydowanym.
Czemu nie ma tam 2GB?
Gra dobrze wygląda graficznie i nie ma jakiś przesadzonych wymagań.
Sadze jednak ze niektóre uproszczenia wynikają z tego że gra była ponad 6 lat w produkcji, dlatego bazuje na UE3.
Chociaż gdzeniegdzie przydałaby się lekka tessalacja
"2560x1600 - Doskonałe, FSAA ON, AF x16"
7970 z lepszym wynikiem jest na 2 miejscu za 680
gdzie logika ?
2. Dlaczego na ostatnim wykresie 680ątka jest wyżej, mimo, że przegrała o jeden fps minimalnym z 7970?
3. Dlaczego nie ma testów na serii 6xxx i 5xx - WSZYSCY przesiedli się już na 7xxx i 6xx?
Producent zabrania odsprzedaży - co jest nielegaln,e ( patrz wyrok ETS w sprawie prawa do sprzedaży licencji ), oraz wyłącza w swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi - co również jest nielegalne - bo takie wyłaczenia są z mocy prawa nieważne nawet jeśli są części a umowy
Producent zabrania odsprzedaży - co jest nielegaln,e ( patrz wyrok ETS w sprawie prawa do sprzedaży licencji ), oraz wyłącza w swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi - co również jest nielegalne - bo takie wyłaczenia są z mocy prawa nieważne nawet jeśli są części a umowy