Pamięć RAM
Dead Island: RAM
1920x1200, ustawienia maksymalne
4 GB @1600 MHz | 128 97 |
4 GB @1333 MHz | 128 97 |
2 GB @1600 MHz | 125 93 |
2 GB @1333 MHz | 125 93 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dead Island nie potrzebuje 4 GB pamięci RAM. Nawet na Windows 7 gra działa tak samo płynnie przy zastosowaniu jednej kości 2 GB. Ewentualne różnice wynikają raczej ze specyfiki silnika Chrome Engine 5. Pomiar nie wykazał żadnych różnic pomiędzy różnymi ustawieniami taktowania kości.
Procesor
Dead Island: CPU (karta 6970)
1920x1200, ustawienia maksymalne
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | 128 97 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | 127 98 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | 127 100 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | 87 69 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | 111 92 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | 97 77 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | 90 75 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | 67 41 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2 GHz | 101 67 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2 GHz | 81 45 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2 GHz | 79 67 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2 GHz | 54 22 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Przy taktowaniu na poziomie 3,7 GHz liczba rdzeni tak naprawdę nie ma znaczenia. No, chyba że korzystamy z procesora jednordzeniowego. Czy w szeregach użytkowników jest jednak osoba, która ma procesor jednordzeniowy o takim taktowaniu i używa go do grania w nowości?
Po zmniejszeniu taktowania rosną dysproporcje w pomiarach przy użyciu mniejszej ilości rdzeni. Wynik dla procesora czterordzeniowego jest zadowalający. Mniejsza ilość rdzeni skutkuje spadkiem nie tylko wartości średniej, ale także minimalnej. Zobaczcie jak duża jest różnica pomiędzy jednordzeniowcem @3,7 GHz a jednordzeniowcem pracującym z częstotliwością 2,66 GHz.
Dalsze zmniejszanie częstotliwości pracy procesora to dalszy spadek wydajności w grze. Pogłębia się różnica pomiędzy trzema a czterema rdzeniami. Gra na jednordzeniowcu jest mocno utrudniona. Pomimo dość wysokiego średniego wyniku, spadki płynności zdarzają się nader często.
Vintage
Dead Island: Vintage
8600 GT OC DirectX9
1280 x 720 najniższe | 38 30 |
1280 x 720 średnie | 34 27 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
8600 GT OC nie radzi sobie tak dobrze, jak jego nowsi bracia. Nawet po zmniejszeniu wartości ustawień graficznych na minimalne gra miewa humory. 38 kl./s. to mało, zwłaszcza jeśli spojrzymy na wartość minimalną. Grać można, ale po co się denerwować?