Oprawa graficzna w Diablo 3 jednym się podoba, inni spoglądają na nią z pogardą i mają do Blizzarda wielki żal. Trudno zaprzeczyć stwierdzeniu, że pod względem kolorystyki twórcy poszli nieco w stronę światów Warcrafta i World of Warcraft. Efektem tego jest specyficzny dobór kolorów na teksturach, które widzimy na ekranie. Grafika nie wygląda ani rewolucyjnie, ani rewelacyjnie - jest po prostu poprawna. Trójwymiarowe są jedynie postacie oraz niszczone przez nas elementy otoczenia. W trakcie walk na ekranie cały czas coś się dzieje i niejednokrotnie efekty specjalne (zwłaszcza sekwencje umiejętności i rzucanych czarów) wyglądają bardzo efektownie.
Silnik gry jest dobrze zoptymalizowany i sporadycznie napotkamy na problemy z płynnością. Nic dziwnego – w końcu producent w minimalnych wymaganiach podaje sprzęt, który jak na dzisiejsze czasy jest delikatnie mówiąc archaiczny. Znajduje to 100% odzwierciedlenie w przeprowadzonych przeze mnie testach. Jak już wspomniałem wcześniej, grafika nie rzuca na kolana, ale czego mielibyśmy się spodziewać po hack'n'slashu z widokiem z perspektywy rzutu izometrycznego? Uważajcie na specjalne paczki poprawiające tekstury - Blizzard banuje za ich używanie!
Oto jak gra prezentuje się na poszczególnych poziomach detali:
maksymalne | minimalne |
• Wygładzanie krawędzi (wył., wł.) - no... po prostu wygładzanie krawędzi. :-)
wył. | wł. |
• Jakość tekstur (niska, wysoka) – określa ostrość i rozmiar tekstur używanych w grze. Wyższa jakość tekstur oznacza więcej detali, ale wymaga więcej pamięci na karcie graficznej. Jakość tekstur jest uzależniona od dostępnej pamięci graficznej. Tyle teorii. W praktyce różnice niemal niedostrzegalne.
• Jakość cieni (wył., niska, średnia, wysoka) – określa sposób wyświetlania i jakość cieni. Zmniejszenie ich jakości może znacząco poprawić płynność działania gry. I znacząco poprawia. Różnice mogą sięgać nawet kilkudziesięciu klatek (przy najmocniejszych kartach graficznych).
wył. | wysokie |
• Fizyka (niska, wysoka) – określa realizm kolizji obiektów i grawitacji. Jakość fizyki zależy od mocy obliczeniowej procesora. Nie warto zmieniać. Przyrost wydajności niewielki, natomiast różnice w fizyce dostrzegalne.
• Gęstość obiektów (wył., niska, średnia, wysoka) – pozwala kontrolować zagęszczenie i zasięg, w jakim rozmieszczane są na ziemi obiekty, takie jak trawa czy listowie. Im niższe ustawienie, tym lepsza wydajność. Nawet po wyłączeniu opcji nie tracimy zbyt wiele. Niestety, również niewiele zyskujemy.
wył. | wł. |