Nowy test 3DMarka umożliwia porównanie możliwości DX12, DX11 i Mantle
Pomimo upływu lat kolejne wersje 3D Mark wciąż pozostają najpularniejszymi narzędziami do testowania komputerów pod kątem wydajności generowania grafiki 3D, a więc w grach. Aktualna wersja nazwana po prostu "3D Mark" doczekała się kilku istotnych aktualizacji. Pierwszą ważną aktualizacją było uzupełnienie benchmarka o test "Sky Diver", który pod względem wydajnościowym plasuje się pomiędzy "Fire Strike" oraz "Cloud Gate". Drugą i najnowszą aktualizacją jest uzupełnienie benchmarka o test "API OverHead", który porównuje wydajność przy użyciu DirectX 11, Mantle oraz DirectX 12.
Test ten zasadniczo różni się od pozostałych. Nie mierzy on wydajności w punktach i klatkach na sekundę, ale w ilości generowanych obiektów na sekundę (drawcalls) za pomocą DirectX 11, DirectX 12 i Mantle. Test Overhead API został tak zaprojektowany, że wysyła rozkazy do grafiki, dopóki płynność animacji nie spadnie poniżej 30 fps. DirectX i Mantle API wyraźnie pokazują swoją wyższość nad DirectX 11.
Czego potrzebujemy do uruchomienia nowego testu 3DMarka?
- Test DirectX 12 wymaga systemu operacyjnego Windows 10 Technical Preview (build 10041 lub nowszy), 4 GB pamięci RAM i karty graficznej z obsługą DX 11 (karta graficzna z minimum 1 GB pamięci)
- Test Mantle wymaga 4 GB pamięci RAM i karty graficznej (bądź zintegrowanej z APU grafiki) AMD Radeon z obsługą Mantle
- Test DirectX 11 wymaga systemu i karty graficznej z obsługą DX 11 (karta graficzna z minimum 1 GB pamięci)
Na następnych stronach znajdziesz między innymi:
- Testy 3 API (DirectX12, 11 i Mantle) na jednym układzie graficznym
- Testy DX12 vs DX11 na kartach AMD i NVIDIA (Radeon R9 290 OC vs NVIDIA GeForce GTX 980)
- Testy DX12 vs DX11 na słabym i mocnym CPU na NVIDIA GeForce GTX 980 (AMD A10-7850K vs Intel Core i5 4690K)
- oraz podsumowanie testów