- w testach wykorzystaliśmy APU A10-7850K ze zintegrowanym układem graficznym Radeon R7. GPU pracował z taktowaniem 900 MHz (OC), a RAM 2133 MHz
3DMark API OverHead – AMD A10-7850K + Radeon R7 (zintegrowany)
[DC/s] 1920 x 1080
DirectX 12 | 5131225 |
Mantle | 4695325 |
DirectX 11 ST | 613790 |
DirectX 11 MT | 576734 |
Dzięki Mantle generujemy obiekty 7,6 razy szybciej niż przy wykorzystaniu DirectX 11, a dzięki DirectX 12 aż 8,4 razy szybciej. Zwróćcie uwagę, że przy użyciu wielowątkowości (Multi Thread) w DirectX 11 uzyskujemy niższy wynik, niż przy jednowątkowości (Single Thread). Wydaje się to być spowodowane specyfiką sterowników AMD (obsługa wielowątkości), bowiem identyczna sytuacja ma miejsce przy wykorzystaniu zewnętrznej karty Radeon, ale nie zewnętrznej karty GeForce.
W testach wykorzystaliśmy sterowniki karty graficznej instalowane przez usługę Windows Update. Aktualne sterowniki Catalyst (15.3 beta) udostępniane przez AMD nie posiadają jeszcze obsługi DirectX 12. Sprawdźmy jednak różnice pomiędzy sterownkami z Windows Update, a Catalyst 15.3:
3DMark API OverHead – AMD A10-7850K + Radeon R7 (zintegrowany)
[DC/s] 1920 x 1080
Mantle | 4695325 |
Mantle (15.3) | 4598536 |
DirectX 11 ST | 613790 |
DirectX 11 MT | 576734 |
DirectX 11 ST (15.3) | 417001 |
DirectX 11 MT (15.3) | 405921 |
Oczywiście nie ma jeszcze sterowników Catalyst dla Windows 10 dostępnych do pobrania ze strony AMD, jednak widać, że sterowniki dedykowane nowemu systemowi działają lepiej.