W teście 3D Mark API OverHead w niektórych przypadkach API Mantle i DirectX 12 potrafią być ponad 10 razy szybsze niż DirectX 11. Zwróćcie jednak uwage na specyfikę testu - nie oznacza to, że gry wykorzystujące nowe API będą nagle działać 10 razy szybciej. Na całość generowania obrazu w grach składają się dziesiątki czynników - m.in. cieniowanie, wygładzanie krawędzi, efekty post process - szybkość generowania obiektów to tylko jeden z wielu elementów. "Prawdziwy" test wydajnościowy DirectX 12 zostanie dodany do programu 3D Mark jeszcze w tym roku. Przydatność testu API Overhead jest na razie nikła, bo nie sprawdza on realnej mocy karty graficznej, ani nie miał służyć do ich porównania - wiemy na razie tyle, że DirectX 12, podobnie jak Mantle, usprawni komunikację CPU i GPU (mniejszy narzut na procesor). Na przykładzie Mantle i gier, które już potrafią wykorzystać API AMD (np. Dragon Age: Inkwizycja, czy też Thief) wiemy, że należy spodziewać się wzrostu szybkości generowania klatek na sekundę, ale z pewnością nie 2-krotnego, nie mówiąc już o 10-krotnym.
Należy również pamiętać, że testujemy na systemie w wersji Technical Preview oraz na wczesnych wersjach sterowników (w przypadku NVIDII była to niepubliczna beta). W porównaniu kart graficznych na tym samym procesorze, w teście DirectX 12 Radeon R9 290 OC wypadł nieco lepiej niż znacznie droższy GeForce GTX 980. W obecnej chwili ma to jedynie wizerunkowy wydźwięk dla produktów AMD - na dziś dzień nie sposób ocenić, czy faktycznie karty AMD będą szybsze w generowaniu obiektów od produktów NVIDII przy wykorzystaniu DirectX 12. Najbardziej prawdopodobny wydaje się scenariusz, że kolejne wersje sterowników zniwelują te różnice. W skrócie - testy 3DMark API OverHead to na dziś jedynie ciekawostka, ale trzeba przyznać, ze bardzo interesująca.
DirectX 12 z pewnością ma potencjał i cieszy, że Microsoft zadziałał mocno w kierunku ulepszenia API. Podziękowania za to należą się... firmie AMD. Nie da się ukryć, że to AMD ze swoim Mantle pokazało, że da się to zrobić lepiej.
Komentarze
51z grafika gtx Titan
Testy to jedno a to jak gry beda chodzic to druga sprawa.
Mam tylko nadzieje ze wymagajace gry zostana spachowane w swoim czasie do dx12.
Roznica pomiedzy 2 a 4 rdzeniowy cpu jest 100%
6 rdzeni nie daje zadnych korzysci.