
- w testach wykorzystaliśmy procesor AMD A10-7850K z dwiema zewnętrznymi kartami graficznymi: ASUS Radeon R9 290 OC oraz NVIDIA GeForce GTX 980
3DMark API OverHead – DirectX 11 Single Thread
[DC/s] 1920 x 1080
GeForce GTX 980 | ![]() |
Radeon R9 290 OC | ![]() |
3DMark API OverHead – DirectX 11 Multi Thread
[DC/s] 1920 x 1080
GeForce GTX 980 | ![]() |
Radeon R9 290 OC | ![]() |
Znacznie droższy (koszt około 2500-2700 zł) GeForce GTX 980, wyraźnie góruje nad Radeonem R9 290 (koszt około 1000-1300 zł).
3DMark API OverHead – DirectX 12
[DC/s] 1920 x 1080
Radeon R9 290 OC | ![]() |
GeForce GTX 980 | ![]() |
Niespodziewanie w teście DirectX 12 to tańszy Radeon "wykręca" lepszy wynik. AMD zdążyło już pochwalić się wynikami Radeonów w 3D Mark API OverHead, ale nie należy w tym momencie wysnuwać daleko idących wniosków (np. Radeon za 1000 zł będzie szybszy od GeForce'a za 2000 zł w grach DirectX 12). Na razie wiemy tylko tyle, że Radeony świetnie radzą sobie z wczesną obsługą DX 12 przy generowaniu obiektów (draw calls), a na rzeczywiste porównania przyjdzie czas, gdy pojawią się pierwsze gry wykorzystujące te API. Tym niemniej posiadacze "Radków" mają powody do zadowolenia.