Test: Pamięć RAM
DiRT 3: RAM (karta 6970)
1920x1200, ultra, MSAA x8
4 GB @1600 MHz | 61 51 |
4 GB @1333 MHz | 61 51 |
2 GB @1600 MHz | 60 50 |
2 GB @1333 MHz | 60 49 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Producent w podawanych przed premierą minimalnych wymaganiach zapewniał, że DiRT 3 zadowoli się nawet 1 GB pamięci RAM. Nie miałem niestety okazji sprawdzić jak gra zachowa się przy jednej kości pamięci o pojemności 1 GB. Przeprowadzone przeze mnie pomiary wykazały, że 2 GB starczą w zupełności. Różnica pomiędzy dwoma a czterema gigabajtami mieści się w granicy błędu pomiarowego.
Test: Wydajność procesora
DiRT 3: CPU (karta 6970)
1920x1200, ultra, MSAAx8
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | 62 51 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | 62 51 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | 62 51 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | 48 32 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | 61 50 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | 60 50 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | 60 50 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | 34 24 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2 GHz | 60 50 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2 GHz | 60 50 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2 GHz | 52 38 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2 GHz | 26 18 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Nie wiem skąd Codemasters wytrzasnęło procesor Core i7 w wymaganiach zalecanych. Wiadomo, od przybytku głowa nie boli, ale czy jest niezbędny? Pewnie że nie! Dopiero po przełączeniu na jeden rdzeń DiRT 3 zaczynał wołać o więcej mocy obliczeniowej. Trudno mówić tu o jakimkolwiek wykorzystaniu czterech rdzeni. Z resztą sami spójrzcie na wykresy.
Test Vintage
DiRT 3: Vintage
8600 GT OC
1280 x 1024 low | 45 35 |
1280 x 1024 medium | 35 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
GeForce GT 8600 OC radził sobie z DiRT 3 dopiero po znaczącym zredukowaniu rozdzielczości i ustawień graficznych. Przy ustawieniach ogólnych średnich nie powinniśmy napotkać na większe spadki płynności animacji. Rozdzielczość 1280 x 1024 oraz ustawienia "medium" wydają się najodpowiedniejszymi. Niestety po zmianie konfiguracji na "high" miał miejsce piękny pokaz slajdów. DiRT 3 przy ustawieniach średnich wygląda znośnie, także właściciele kart na tym poziomie wydajnościowym mogą spać spokojnie.