DiRT 3 to z pewnością najładniejsza gra o tematyce wyścigów. Nieznacznie wyprzedza NFS Shift 2, głównie ze względu na efekty cząsteczkowe oraz tekstury o nieco wyższej rozdzielczości. Wahałem się długo czy nie wystawić jej najwyższej oceny. W tym miejscu zaznaczam, że gdyby skala ocen była inna, trzecia część DiRT otrzymałaby 9 punktów na 10 możliwych. Do perfekcji jednak nieco jej brakuje, także wystawiam notę 4/5.
Pomimo wykorzystania bibliotek Directx 11, które w grach spotykamy obecnie niezmiernie rzadko, wszystkie karty były w stanie bez problemu ujarzmić produkcję Codemasters. Oczywiście ustawienia maksymalne i rozdzielczość Full HD były barierą nie do przejścia dla niektórych modeli, ale drobna korekta ustawień pozwalała na ogromny przyrost wydajności. Z grą bez problemu poradzą sobie nawet słabsze dwurdzeniowce. DiRT 3 nie wykorzystuje potencjału drzemiącego w procesorach z większą ilością rdzeni.
Jeżeli marzyliście o uczestnictwie w rajdach, ale nigdy nie byliście w stanie wyrobić sobie licencji, to DiRT 3 może stanowić dla was pewnego rodzaju rekompensatę. Wrażenia z gry na kierownicy są ponoć niesamowite. Nie jestem fanatykiem wyścigów, ale po zabawie z tym tytułem sam zacząłem rozważać jej zakup. Rywalizacja na torze potrafi porządnie wciągnąć!
Moja ocena: | |
Grafika: | dobry plus |
Dźwięk: | dobry |
Grywalność: | dobry |
Ogólna ocena: | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 139 zł (PC) | |
Przeczytaj także: | ||||||||
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - optymalne karty graficzne | Dragon Age 2 - nowa era RPG | Crysis 2 - optymalne karty graficzne |
Komentarze
140W takich chwilach pojawia się uśmiech na mojej twarzy, uśmiech, że jestem PCtowcem i mogę sobie pograć w HD, na najwyższych detalach....
Teraz zamiast ścigać się w błocie w Finlandii jeździmy po torze z 8 innymi przeciwnikami i rozwalamy "trójkąty".
Jak nie cierpiałem w serii Call of Duty rzucania na różne front, granie różnymi postaciami tak w Dirt nie cierpię mnóstwa durnych trybów i wyścigów zamiast jednego słusznego.
WRC jest słabe i od biedy można pograć jednak wolałbym coś od Codemasters.
bez sensu
-i fakt faktem nieraz gra się zawiesza (ati 6850 &B55 X4) pomimo sterów 11.5b hotfix który niby co nieco naprawia
Z góry dzięki.
a dla tych co chcą porównać sobie dx9 vs dx11 w dirt2
http://www.pcgameshardware.com/aid,699998/Dirt-2-DirectX-9-vs-DirectX-11-graphics-compared-Top-article-of-December-2009/Practice/
Ktoś ostatnio kupił licencje na WRC, już nie pamiętam nazwy, ale ma być coś nowego, TAK też chce stare COLINY MCRAE !!!!
Pozdro ;)
czy na gt 220 2 Gb ramach i 1 rdzeniu 2,2 pójdzie ?
Gdyby ktoś posiadał jakieś informacje na ten temat to prosiłbym o odpowiedź, bo nastawiam się na kupno karty pod te tytuły.
http://www.youtube.com/watch?v=a2wftQUOC-w
Gra całkiem niezła, lepsza niż DiRT 2, ale ciut ''inna'' niż Dirt 1 i starsze części...
Ale generalnie bardzo pozytywnie, można pograć :]
8600 GT OC"
Na XFX 679X i procku 5600+ x2 gra chodzi na ultra detalach w dx11 bez przycinki! Rewelka!!
Brawo dla "Mistrzów kodu"!!!
ALE NIESTETY wg mnie dużym minusem są RAJDY chyba CODEMASTERS nigdy nie stworzy takich rewelacyjnych rajdówek jak CMR2 czy CMR4,chyba NIKT NIE MOŻE PATRZEĆ NA TE NUDNE RALLYCROSSY :(:(:(:(
Jak wchodzę w controls to mam tylko preset keyboard, i nie mogę nic innego wybrać, ale da się przypisać klawisze na gamepad`zie, ale wtedy i tak to jest "niby" keyboard...
HELP!
Ich najlepsze gry to TOCA 1 i CMR 1 (rok 98 i każdy na PS robił zawody)Teraz już nie ma takiego czegoś ...
za słaby sprzęt na te karty ???
Może mała korekta ???
Ale mam takie pytanie czy da się wyciągnąć ten test z tej gry?
Bo mógłby się przydać do pomiarów wydajności.
Może jest w jakimś katalogu.
Heh. Dobrze, ze na regale usmiecha sie do mnie W7.
Podaliście ją w liście kart ale później jej ni ma.
Na wykręconym GTX260, 4gb ramu i Quadzie Q6600@ 3,5GHz
Uzyskuję po włączeniu vsync pełne 60 klatek w trakcie wyścigu (rzadkie spadki do 55 klatek)
Wszystkie detale MAX ustawione na ile pozwala DX9, czyli wszystko High/Ultra oprócz Post Procesingu (Medium - dx9 nie pozwala na więcej)
I takie detale w 1680/1050 przy 8xMSSA Daje absolutnie pełną płynność gry przy maksymalnych możliwych dla karcie detalach.
Obciążenie w grze wg. GPU-Z wynosi 70% GPU, i ~40-50% CPU, więc jest jeszcze spooory zapas mocy, mógłbym włączyć wyższe opcje wygładzania ale nie lubie tych trybów co rozmazują ekran ;) 8x MSSA (czy MSAA?) mnie zadowala.
Optymalizacja perfekcyjna, plus dla Mistrzów Kodu.
Porównywaj wyniki Twojej karty z tymi High, nie ultra, to co najbardziej obciąża grafikę miedzy High a ultra jest tylko dla DX11.
Skoro ci którzy mają karty DX11 nie widzą różnicy między DX9 a 11, to włączenie efektów dla DX11 to jest tylko sztuka dla sztuki.....i spora utrata wydajności.
Ja bym wolał poświęcić efekty których nie widać aby mieć stałe 60 klatek a nie 30...... no ale jak ktoś się upiera że oko ludzkie nie widzi więcej niż 24 klatki (zabawne^^) to niech gra jak chce ;)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9c4e091fddc50bac.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5d98e819aa048362.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/674617841effe86f.html
no chyba że Taka i5 2GHz jest 3x szybsza od Phenom II 3.6GHz, wiem wiem i5 vs Phenom II = no comment, ale bez przesady.. gra procożerna, zależy od trasy, ale bierze średnio ok 80% czasem sięga nawet do 100%...
sam też zrobiłem taki benczmark na full max i rozdzielczości
1920 x 1080 i mój gtx 275 amp wypadł lepiej od 6970 !!!