Gry komputerowe

Oprawa graficzna

przeczytasz w 2 min.

W Dragon Age: Początek został po raz pierwszy wykorzystany nowy silnik graficzny - Eclipse. Został on stworzony na potrzeby tej właśnie produkcji. Do jego zaprojektowania wykorzystano pewne elementy starego silnika Aurora, znanego choćby z serii NeverWinter Nights czy Wiedźmina (gdzie występowała udoskonalona jego wersja).

Nowy silnik oferuje takie efekty jak Ambient Occlusion, Bump Mapping, Material Shaders czy Post Processing widoczny w szczególności w sposobie prezentacji ognia i lodu. Całość prezentuje się i działa całkiem nieźle, choć na tym diamencie są pewne rysy. Otóż Dragon Age jest grą dość kapryśną i bardzo często, w szczególności na systemach 64-bitowych, zdarza się nieprzewidziane "wyjście do pulpitu".

Oprawa graficzna Dragon Age stoi na dobrym poziomie. Nie jest to Crysis, ale i tak góruje na tle innych produkcji z tego gatunku. Dodatkowego realizmu nadaje grze specjalny system Face Morphing, czyniący twarze wszystkich występujących w grze bohaterów bardziej naturalnymi.

Jednym z elementów odróżniających Dragon Age od innych produkcji z gatunku RPG jest przemoc i sposób jej graficznej prezentacji. Twórcy gry nie starali się maskować brutalności rozgrywki. Stąd też niejednokrotnie na ekranie zobaczymy wiele krwi i to nie tylko podczas walki, ale także po jej zakończeniu.
 

Dragon Age ukazała się zarówno na PC, jak i na konsole nowej generacji. Choć silnik gry jest w miarę elastyczny, to z przyczyn technicznych na konsolach nie sposób było uzyskać pewnych rozwiązań, które wydają się nieodzowne dla wersji PC.
I tak na konsolach nie możemy np. ustawić kamery w taki sposób, aby uzyskać pełny rzut izometryczny. Producent zadbał jednak o to, aby edycje konsolowe nie ucierpiały zbytnio wskutek ewentualnych ograniczeń technicznych czy dostosowywania sterowania do możliwości gamepadów.
Ogólnie gra na wszystkich platformach prezentuje się podobnie. Pewnych różnic doszukać się można oczywiście w oprawie graficznej, ale do tego jesteśmy już przyzwyczajeni.

Najważniejsze ustawienia graficzne

Szczegółowość grafiki: (niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka) – reguluje poziom szczegółowości grafiki


niska

średnia

wysoka

bardzo wysoka


Wygładzanie krawędzi (antyaliasing): (wył., 2x, 4x, 8x) – wpływa na poziom wygładzania krawędzi obiektów.


wył

2x

4x

8x


Szczegółowość tekstur: (niska, średnia, wysoka) – reguluje poziom szczegółowości tekstur


niska

niska

średnia

średnia

wysoka

wysoka


Efekt bufora klatek: (wył., włącz.) – włącza efekty specjalne wymagające bufora klatek. Mocno wpływa na płynność gry choć  znacznie pogarsza jakość wyświetlanego obrazu.


włączony

wyłączony


Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login