W Dragon Age: Początek został po raz pierwszy wykorzystany nowy silnik graficzny - Eclipse. Został on stworzony na potrzeby tej właśnie produkcji. Do jego zaprojektowania wykorzystano pewne elementy starego silnika Aurora, znanego choćby z serii NeverWinter Nights czy Wiedźmina (gdzie występowała udoskonalona jego wersja).
Nowy silnik oferuje takie efekty jak Ambient Occlusion, Bump Mapping, Material Shaders czy Post Processing widoczny w szczególności w sposobie prezentacji ognia i lodu. Całość prezentuje się i działa całkiem nieźle, choć na tym diamencie są pewne rysy. Otóż Dragon Age jest grą dość kapryśną i bardzo często, w szczególności na systemach 64-bitowych, zdarza się nieprzewidziane "wyjście do pulpitu".
Oprawa graficzna Dragon Age stoi na dobrym poziomie. Nie jest to Crysis, ale i tak góruje na tle innych produkcji z tego gatunku. Dodatkowego realizmu nadaje grze specjalny system Face Morphing, czyniący twarze wszystkich występujących w grze bohaterów bardziej naturalnymi.
Jednym z elementów odróżniających Dragon Age od innych produkcji z gatunku RPG jest przemoc i sposób jej graficznej prezentacji. Twórcy gry nie starali się maskować brutalności rozgrywki. Stąd też niejednokrotnie na ekranie zobaczymy wiele krwi i to nie tylko podczas walki, ale także po jej zakończeniu.
Dragon Age ukazała się zarówno na PC, jak i na konsole nowej generacji. Choć silnik gry jest w miarę elastyczny, to z przyczyn technicznych na konsolach nie sposób było uzyskać pewnych rozwiązań, które wydają się nieodzowne dla wersji PC.
I tak na konsolach nie możemy np. ustawić kamery w taki sposób, aby uzyskać pełny rzut izometryczny. Producent zadbał jednak o to, aby edycje konsolowe nie ucierpiały zbytnio wskutek ewentualnych ograniczeń technicznych czy dostosowywania sterowania do możliwości gamepadów.
Ogólnie gra na wszystkich platformach prezentuje się podobnie. Pewnych różnic doszukać się można oczywiście w oprawie graficznej, ale do tego jesteśmy już przyzwyczajeni.
Najważniejsze ustawienia graficzne
• Szczegółowość grafiki: (niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka) – reguluje poziom szczegółowości grafiki
niska | średnia |
wysoka | bardzo wysoka |
• Wygładzanie krawędzi (antyaliasing): (wył., 2x, 4x, 8x) – wpływa na poziom wygładzania krawędzi obiektów.
wył | 2x |
4x | 8x |
• Szczegółowość tekstur: (niska, średnia, wysoka) – reguluje poziom szczegółowości tekstur
niska | niska |
średnia | średnia |
wysoka | wysoka |
• Efekt bufora klatek: (wył., włącz.) – włącza efekty specjalne wymagające bufora klatek. Mocno wpływa na płynność gry choć znacznie pogarsza jakość wyświetlanego obrazu.
włączony | wyłączony |