Wymagania wiekowe: | 18+ | |
Producent: | Valve Software | |
Wydawca: | Valve Software | |
Dystrybutor PL: | Electronic Arts Polska | |
Gatunek: | strzelanina FPS | |
Tryb Gry: | single/ multi | |
Cena | 120 zł (PC) | |
Premiera: | 17 listopada 2009 | |
Premiera PL: | 20 listopada 2009 | |
Demo gry: | tak ( w usłudze STEAM) |
Odkąd Valve na dobre zajęło się sieciowymi strzelaninami FPS, każda kolejna ich produkcja przekonuje, że prawdziwa siła tkwi w zabawie wieloosobowej. Team Fortress 2, Left 4 Dead, a teraz Left 4 Dead 2 udowadniają, że dobra gra nie musi być wcale majstersztykiem graficznym. Liczy się przede wszystkim grywalność, a tego żadnej z produkcji Valve z pewnością nie brakuje.
Projekt Left 4 Dead 2 nie miał szczęśliwego startu. Ogłoszenie, że w produkcji znajduje się druga odsłona gry nie zostało przyjęte zbyt entuzjastycznie. Gracze zarzucali twórcom, że nie spełnili obietnic o pełnym wsparciu społeczności tworzącej się wokół pierwszej części Left 4 Dead i porzucili pierwotny projekt na rzecz kontynuacji gry. Zdaniem niektórych był to typowy skok na kasę. I coś w tym pewnie jest, skoro zapowiedź Left 4 Dead 2 pojawiła się niecałe 7 miesięcy po premierze pierwszej jej części.
Pomimo początkowych problemów Valve udało się w pewien sposób powstrzymać sieciowy bojkot Left 4 Dead 2 i premiera gry odbyła się bez większych problemów. Co więcej, znów okazało się, że firma Gabe’a Nevella jest niczym król Midas – czego tylko dotknie, od razu zmieni się w złoto. Left 4 Dead 2 w ciągu pierwszych dwóch tygodni sprzedaży trafiło w ręce ponad 2 milionów graczy, pokonując tym samym wynik osiągnięty przez pierwszą część gry.
W czym tak naprawdę tkwi sukces tej produkcji? Wydaje się, że to przecież najzwyklejsza strzelanina FPS, w której pistolety mają nieograniczoną ilość amunicji, a trup ściele się gęsto. Co jest takiego szczególnego w likwidacji niekończących się hord żywych trupów?