Wymagania Dragon Age
Minimalne | Zalecane | |
System operacyjny | Windows XP (SP3)/ Vista/ Windows 7 | |
CPU | Intel Core 2 1.6 Ghz/ AMD 64 1.8 GHz dla Windows XP Intel Core 2 1.8 Ghz/ AMD 64 2.2 GHz dla Vista/ Windows 7 | Intel Core 2 Quad 2.4Ghz lub odpowiednik |
Pamięć | 1GB dla Windows XP i 1,5 GB dla Vista/ Windows | 2 GB dla Windows XP i 4 GB dla Vista/ Windows 7 |
HDD | 20 GB wolnego miejsca | |
Grafika | ATI Radeon X850 128MB/ NVIDIA GeForce 6600 GT 256MB dla Windows XP ATI Radeon X1550 256MB/ NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB dla Vista/ Windows 7 | ATI 3850 512 MB/ NVIDIA 8800GTS 512 MB lub lepsze |
Wymagania Left 4 Dead 2
Minimalne | ||
System operacyjny | Windows XP/ Vista/ Windows 7 | |
CPU | Intel Core 2 Duo 2.4 GHz | |
Pamięć | 1 GB dla XP i 2GB dla Vista/ Windows 7 | |
HDD | 7.5 GB wolnego miejsca | |
Grafika | wymagana pełna obsługa DirectX 9 i Shader Model 3.0 - NVidia 7600 / ATI X1600 |
Platformy testowe
- Notebook Acer Aspire 8940G
- Notebook Acer Aspire 5940
- Notebook MSI G640
- Notebook MSI G628
Tabela ustawień Dragon Age
Max | Avg | Min | |
Anty-aliasing | 8x | 4x | 2x |
Detale graficzne | B. wysokie | Wysokie | Średnie |
Synchronizacja pionowa | Włączone | Wyłączone | Wyłączone |
Texture detail | Wysokie | Wysokie | Średnie |
Frame buffer effect | Włączone | Włączone | Włączone |
Tabela ustawień Left 4 Dead 2
Ustawienia graficzne Aspire 8940 | |||
Max | Avg | Min | |
Anty-aliasing | 16xQ CSAA | 8x CSAA | 2x MSAA |
Tryb filtrowania | Anizo 16x | Anizo 4x | Anizo 2x |
Synchronizacja pionowa | Włączone (potrójny bufor) | Wyłączone | Wyłączone |
Detale shadera | B.wysokie | B.wysokie | Srednie |
Szczegóły efektów | Wysokie | Wysokie | Średnie |
Szczegóły modeli/tekstur | Wysokie | Średnie | Średnie |
Ustawienia graficzna Aspire 5940 | |||
Max | Avg | Min | |
Anty-aliasing | 8xMSAA | 4xMSAA | 2x MSAA |
Tryb filtrowania | Anizo 16x | Anizo 4x | Anizo 2x |
Synchronizacja pionowa | Włączone (potrójny bufor) | Wyłączone | Wyłączone |
Detale shadera | B.wysokie | B.wysokie | Srednie |
Szczegóły efektów | Wysokie | Wysokie | Średnie |
Szczegóły modeli/tekstur | Wysokie | Średnie | Średnie |
Ustawienia MSI G640 i G628 (nietypowe rozdzielczości) | |||
Max | Avg | Min | |
Anty-aliasing | 16xQCSAA / 8xMSAA | 8xCSAA / 4xMSAA | 2x MSAA |
Tryb filtrowania | Anizo 16x | Anizo 4x | Anizo 2x |
Synchronizacja pionowa | Włączone (potrójny bufor) | Wyłączone | Wyłączone |
Detale shadera | B.wysokie | B.wysokie | Srednie |
Szczegóły efektów | Wysokie | Wysokie | Średnie |
Szczegóły modeli/tekstur | Wysokie | Średnie | Średnie |
Na potrzeby testów w każdej grze wybrałem określone „miejscówki” bądź misje, które moim zdaniem umożliwiały otrzymanie jak najbardziej wiarygodnych wyników. W przypadku Dragon Age mój pierwszy wybór padł na dzielnice targową w mieście Denerim, gdzie występuje sporo obiektów ruchomych i postaci. Zapewnia to odpowiednie wykorzystanie zarówno procesora, jak i karty graficznej.
Drugą lokacją było miejsce potyczki z jednym ze zbuntowanych magów, gdzie zarówno nasza drużyna jak wrogowie korzystali z przeróżnych zaklęć magicznych. Pomimo zamkniętego obszaru walki i stosunkowo małej atrakcyjności tej lokacji efekty graficzne wszystkich czarów dość mocno obciążały kartę graficzną.
Walka ze zbuntowanym magiem - Uldredem
Nieco bardziej wymagająca okazała się Left 4 Dead 2. Ze względu na sporą różnorodność lokacji i działanie AI Directora 2.0, który potrafił zmieniać rozstawienie przeciwników za każdym uruchomieniem gry, postanowiłem lekko zmodyfikować zasady dokonywania pomiarów wydajności. Na potrzeby testu wybrałem kampanie Krwawa Ulewa i misje „Miasteczko fabryczne” (otwarte przestrzenie, spora liczba zombie) oraz „Ucieczka z cukrowni” (zmiana warunków pogodowych – oberwanie chmury i gwałtowne ataki dużych grup zombie). W każdej z nich sprawdzałem wydajność dwukrotnie w ściśle określonych miejscach, a po zakończeniu testu przyjmowałem wypadkową ilość klatek na sekundę z dwóch otrzymanych pomiarów. W ten sposób wyniki wydają się bardziej wiarygodne.
Krwawa ulewa – Miasteczko fabryczne
Krwawa ulewa – Ucieczka z cukrowni