Platforma testowa
Procesor: Intel Core i5 750 @3,7 GHz | |
Płyta główna: ASUS P7H57D-V EVO | |
Pamięć RAM: 2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7 | |
Dysk twardy: Samsung HD753LJ 750 GB | |
Zasilacz: CM Silent Pro 700 W |
Karty graficzne
| |
|
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64-bit PL (Ultimate)
- DirectX 9.0c
- NVIDIA 258.96
- ATI Catalyst 10.8
- Fraps 3.1.0
Jak już pisaliśmy wcześniej gra nie okazała się przesadnie wymagającą. Postanowiliśmy więc wybrać tor w Monako ze względu na gęstą zabudowę dookoła toru, która zmuszać powinna karty graficzne do wzmożonej pracy. Dodatkowo ustawione zostały najgorsze możliwe efekty pogodowe, aby efekty cząsteczkowe dały dodatkowego łupnia akceleratorom. Mimo największych dołożonych starań ani razu nie doszło do pokazu slajdów z prawdziwego zdarzenia. F1 2010 okazała się grą bardzo dobrze zoptymalizowaną.
Procedura testowa polegała na dwukrotnym przejechaniu okrążenia na wspomnianym wyżej torze i podaniu wam średniej wyników zarówno w przypadku minimalnej liczby klatek generowanych w trakcie sekundy, jak i liczby średniej. Uznaliśmy, że w F1 2010 granicą satysfakcjonującej płynności jest 30 kl./s. Przy animacji na tym poziomie nie należy martwić się, że rywalizowanie na torze będzie w jakikolwiek sposób utrudnione.
Tabela ustawień
Ultra | Wysokie | Średnie | Niskie | |
Multisampling | 8x | 4x | 2x | 0x |
Cienie | Wysokie | Wysokie | Średnie | Niskie |
Cząsteczki | Wysokie | Wysokie | Wysokie | Niskie |
Publiczność | Wysokie | Wysokie | Niskie | Wył. |
Kierowcy | Ultra | Wysokie | Średnie | Niskie |
Odległe pojazdy | Ultra | Wysokie | Średnie | Niskie |
Obiekty | Ultra | Wysokie | Średnie | Niskie |
Drzewa | Ultra | Wysokie | Średnie | Niskie |
Odbicia na karoserii | Ultra | Wysokie | Średnie | Niskie |
Rozmycie podczas ruchu | Wł. | Wł. | Wł. | Wł. |
Ślady opon | Wł. | Wł. | Wł. | Wył. |
Materiały | Wysokie | Wysokie | Niskie | Niskie |