Far Cry 2. Test 10 kart graficznych. Efekty, ustawienia. Porównanie grafiki na PC, PS3 i Xbox360
Czy wyciska z kart graficznych siódme poty? Czy gra jest dobrze zoptymalizowana i odpali się na różnorodnym sprzęcie?
Far Cry 2 zainteresowanie budzi właściwie od momentu swojej premiery (Gorąca Premiera! Far Cry2 @ benchmark.pl i Relacja z pokazu Cenega: Far Cry2). Nie tylko jest to następca bardzo popularnej i ukochanej przez graczy gry, ale też silnik przez nią wykorzystywany - Dunia, aspirować może do konkurenta CryEngine2 z powodu przepięknej wręcz grafiki. Pomimo zachwytu, rodzi się jednak pytanie, czy Dunia, wzorem swojego dalekiego kuzyna, również wyciska z kart graficznych siódme poty. Czy też, jak zapowiadał sam Ubisoft Montreal, gra jest dobrze zoptymalizowana i odpali się na różnorodnym, nie koniecznie nowym, sprzęcie. W tym artykule, testujemy pięć najpopularniejszych kart graficznych, w różnym przedziale cenowym, aby sprawdzić, gdzie leży prawda.
Platforma Testowa:
- Płyta główna: Asus P6T
- CPU: Core i7 Extreme 965
- RAM: 6GB DDR3 1333
- System Operacyjny: Microsoft Vista Ultimate 64bit (SP1)
- Sterowniki: nVidia ForceWare 180.48, ATI Catalyst 8.12 (zawierające Far Cry 2 i Stalker Clear Sky HotFix z wersji 8.11)
Przetestowane karty graficzne:
- GeForce GTX280
- GeForce GTX260
- GeForce 9800GTX+
- GeForce 9800GT
- GeForce 9600GT
- Radeon HD4870X2
- Radeon HD4870
- Radeon HD4850
- Radeon HD4830
- Radeon HD4670
Przebieg testu:
Do testów wykorzystany został program napisany przez firmę Ubisoft – Far Cry 2 Benchmark Tool, a pomiary przeprowadzono w benchmarku o nazwie Action Scene, bo jest jednym z najbardziej obciążających karty graficzne. Wszystkie testy powtórzono kilkukrotnie, dla większej dokładności, zarówno w DX10 (w dostępnych ustawieniach: Ultra High, Very High, High) oraz DX9 (w dostępnych ustawieniach: Ultra High, Very High, High, Medium). Sama gra ma również zainstalowane wszystkie najnowsze aktualizacje.