Wydajność ogólna
Definiuje jak realistycznie będą się zachowywać poszczególne elementy naszego otoczenia.
Naturalne Drzewa (Bardzo Wysokie/Wysokie/Średnie/Niskie)
Zabrzmi to dziwnie, ale opcja ta określa jak realistycznie będzie się zachowywać roślinność w grze, a dokładniej mówiąc, czy reagować będzie na warunki atmosferyczne. Im wyższe ustawienia, tym więcej drzew, krzewów i innych roślin będzie falować od wiatru, a w powietrzu unosić się będą pojedyncze, samotne listki. Ingerencja w tą opcje bardzo zwiększa realizm otoczenia, ale wraz z poruszającymi się drzewami poruszać się będą też cienie, co z kolei zmniejsza płynność gry.
Ogień (Bardzo wysoki/Wysoki/Średni/Niski)
Wpływa na to jak realistycznie zachowuje się i wygląda ogień w grze. Przy ustawieniach Niskich pożar rozprzestrzenia się oraz wypala dużo szybciej, a jednocześnie obejmuje dużo mniejszy obszar niż przy ustawieniach Średnich. Przy ustawieniach Wysokich z kolei, ogień jest bardziej gęsty, kolorystyka bardziej soczysta oraz dodane są takie efekty jak dym. Opcja ta nie ma dużego wpływu na płynność gry.
Prawa fizyki (Bardzo wysokie/Wysokie/Średnie/Niskie)
W większości określa rozbudowanie fizyki zniszczeń w grze. Przy ustawieniach Niskich przedmioty rozpadają się na kawałki bez większego ładu czy składu, natomiast przy ustawieniach Wysokich reagują w zależności od tego w co i jak uderzymy. Stół w ustawieniach Niskich po prostu rozpadnie się w drzazgi jeśli do niego strzelimy, ale w ustawieniach Wysokich efektownie osiądzie jeśli strzelimy w nogę. Fizyka określa też czy posypia się elementy poszycia jeśli uderzymy samochodem w chatkę, albo czy maska samochodu wygnie się przy spotkaniu z drzewem. Zmiany są bardzo subtelne i mają niewielki wpływ na płynność działania gry.
Jakość grafiki
Wszystkie pomniejsze opcje gry, takie jak ogólna jakość roślinności, podłoża czy cieni. W zależności od wersji DirectX którą wybierzemy, dostępne są różne poziomy jakości. Dla DirectX 10 do wyboru są ustawienia Ultra Wysokie, Bardzo Wysokie oraz Wysokie, natomiast dla DirectX 9 Ultra Wysokie, Bardzo Wysokie, Wysokie, Średnie oraz Niskie. Warto jednak zwrócić uwagę, że różnice w grafice pod DX10 i DX9 są właściwie znikome.
Jakość ogólna (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Jeśli zmienimy parametry tej opcji, gra sama dostosuje grafikę do wybranego przez nas poziomu. Przy ustawieniach Ultra Wysokich i Bardzo Wysokich różnice są niewielkie, a na detalach traci właściwie tylko bardzo odległy teren i roślinność. W ustawieniach Wysokich tracą z kolei odbicia w wodzie, a przy Średnich i Niskich bardzo widocznie pogarsza się jakość tekstur.
Jakość roślinności (Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Jak sama nazwa wskazuje, określa poziom skomplikowania roślinności. Przy ustawieniach Średnich i Niskich roślinność staje się ciemniejsza, a cienie poszczególnych elementów zlewają się ze sobą. Przy Wysokich i Bardzo Wysokich z kolei, odróżnić można właściwie każdy listek i źdźbło trawy.
Jakość roślinności - Bardzo Wysoka
Jakość cieniowania (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Dzięki cieniowaniu, obiekty które mają sprawiać wrażenie wypukłych (ceglaste mury, kamienne podłogi), staja się bardziej przestrzenne i realistyczne. Przy ustawieniach Niskich obiekty te są bardzo rozmyte i niewyraźne, natomiast przy Średnich i Wysokich nabierają głębi. Cieniowanie ma też dość znaczy wpływ na to jak realistycznie prezentuje się broń.
Jakość cieniowania - Ultra Wysoka
Jakość cieniowania - Bardzo Wysoka
Jakość terenu (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Wpływa na to jak, jak ładnie i realistycznie prezentuje się podłoże w grze. Pomimo tego, że opcja oferuje aż pięć poziomów detali. Między ustawieniami Ultra Wysokimi, Bardzo Wysokimi, Wysokimi i Średnimi różnice są bardzo minimalne. Dopiero kiedy ustawimy poziom jakości terenu na Niski zauważyć można, że ziemia staje się bardziej jednolita i jaśniejsza. Natomiast w innym przypadku rozróżnić można poszczególne grudki ziemi, ślady opon, czy kamienie.