Zajmijmy się teraz „wykończeniem” sprężyny. Pozostając w środowisku „Part”, wybieramy polecenie „Cube” i stworzymy prostopadłościan (ilustracja 18.) o wymiarach 30×30×10 mm. Następnie, klikając w „Placement” (ilustracja 19a.) ustawimy nową bryłę w osi sprężyny (ilustracja 19b.), wpisując odpowiednio: X = -15, Y = -15, Z = -10. Odetniemy teraz nowo utworzony prostopadłościan od naszej sprężyny, uzyskując w ten sposób ścięty dolny odcinek „drutu”.
W tym celu zaznaczamy najpierw bryłę, od której będziemy odcinać/odejmować – czyli „Helix”, następnie bryłę odejmowaną – czyli „Cube” i z paska narzędzi opcję „Make cut of two shapes” (ilustracja 20.).
Podobnie dla górnego zakończenia sprężyny – tworzymy nową bryłę o tych samych wymiarach, ale pozycjonujemy ją na górze sprężyny (ilustracje od 22 do 24).
Na ilustracjach 25. i 26. widać dokładnie uzyskany efekt.
A jeśli zechcemy teraz zmodyfikować naszą sprężynę? Wystarczy otworzyć zakładkę z jej właściwościami (w oknie operacji zaznaczamy „Helix”, a następnie poniżej zakładkę „Data”, aby uzyskać dostęp do parametrów sprężyny) i np. zmieniamy wartość parametru „Pitch” (ilustracja 27.).
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!