Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX9, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | ![]() ![]() |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX9, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX10, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | ![]() ![]() |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | ![]() ![]() |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX10, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | ![]() ![]() |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | ![]() ![]() |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Metro 2033: 1680x1050, Max Detail
DX11, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | ![]() ![]() |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Metro 2033: 1920x1200, Max Detail
DX11, Aniso x4, NoAA
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | ![]() ![]() |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | ![]() ![]() |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Gra ma bardzo duże wymagania, stąd też prezentujemy wydajności poszczególnych akceleratorów na maksymalnych detalach graficznych w trybach: DX9, DX10 i DX11. Pierwsze z czego trzeba sobie zdać sprawę, to dość mały spadek wydajności po przejściu z DirectX 9 do DirectX 10. Zyskujemy natomiast troszkę na jakości grafiki. Niestety uruchomienie gry Metro 2033 w DX11 staje się tragiczne dla w zasadzie wszystkich wziętych do porównania akceleratorów.
Również podkręcony przez ASUS-a układ graficzny GTX 460 musi się dużo napracować, aby utrzymać tempo za droższym GF GTX 465. Udaje mu się to, gdy grafika jest wyświetlana w DX9 i DX10.
W porównaniu do Radeona HD 5830 nowość NVIDII ma bardzo podobną wydajność. Plusa otrzymuje za mniejsze spadki wyświetlanych klatek/s.